Ehdottomasti sarjan tähän mennessä upein osa! Pidin sarjasta jo alun alkaenkin, mutta Varjojen Kuningatar nostaa sen aivan uusiin sfääreihin. Henkilöhahmot, ympäristö - Maas kuvailee koko luomansa maailman niin todentuntuisesti ja siloittelematta, että tunnen seisovani Adarlanin kaduilla valgien löyhkässä, miekkojen ja tikarien välkkeen ja kalskeen keskellä yhdessä valtakuntien taidokkaimpien ja häikäilemättömimpien soturien kanssa.

Tämä kirja on puhdasta, hyökyvää adrenaliinia, jonka huuhtoutuminen suonista kestää päiväkausien ajan vielä loppuratkaisun jälkeenkin. Harvoin löydän fantasiakirjaa, joka saa sieluni karjumaan epätoivosta, kyyneleeni virtaamaan surusta ja onnesta sekä sydämeni hehkumaan rakkaudesta.

Voi olla, että joudun jatkamaan sarjan lukua englanninkielisenä - niin malttamattomana janoan lisää!

Tietoa kirjasta :: Varjojen kuningatar

Sarah J. Maas Julkaistu: helmikuu 14, 2019
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

SOTA ON ALKAMASSA.
KAIKKI HEISTÄ EIVÄT EHKÄ SELVIÄ SIITÄ.

Celaena Sardothienilta on riistetty kaikki mitä hän rakastaa. Mutta nyt hän palaa hakemaan kostoa, pelastamaan ennen niin loistokkaan valtakuntansa ja kohtaamaan menneisyytensä haamut.

Hän on ottanut haltuun oikeutetun paikkansa valtaistuinpelissä Aelin ... (lisää)

Kulkuri, noita ja lohikäärme (Tarinoita Alagaësiasta, #1)Perillinen (Perillinen, #4)Brisingr (Perillinen, #3)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)Jäälohikäärme
Uusin jäsen: Anton Niinikoski