Kirja-arvio: Aistienvartija

Kirjoittanut Nella - 4.5

Itse pidän tästä sarjasta todella paljon ja Aistienvartija on hieno jatko-osa Muistojenlukijalle. Kaikki hahmot ovat kehittyneet kivasti ja tarinakin etenee sujuvasti. Vaikka henkilöt ovat niin erilaisia toisiinsa verrattuna, toimivat he silti sujuvasti yhdessä. Juonikin on mielenkiintoinen, joten kirjaa oli ehdottomasti nautinto lukea.

Jotenkin kirjan tyyli vain on mukavan rento, vaikka aiheet ovatkin paljon tärkeämpiä ja syvällisempiä. Kaikki hahmot puhuvat tavalla, jonka voisi helposti kuulla tavallisesti omassa elämässä. Pidin myös paljon siitä, että tekstissä on paljon asiaa englanniksi. Kun ei kaikki vain aina toimi suomennettuna, niin on hienoa, että esimerkiksi suorien sanontojen jne. on annettu pysyä alkuperäisinä.

Lukiessani opin paljon uutta ja suosittelen ehdottomasti kaikille tätä sarjaa. Aivan mahtava!

Tietoa kirjasta :: Aistienvartija

Elina Rouhiainen Julkaistu: syyskuu 18, 2018
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Kannen ja ulkoasun suunnittelu: Laura Lyytinen. Sidottu, kansipaperi.

LINTUJA OLI NIIN PALJON, ETTÄ KAUEMPAA KATSOTTUNA NE NÄYTTIVÄT SAVUPILVELTÄ, JOKA MUUTTI MUOTOAAN.
ELÄVÄÄ KOHINAA, JOSSA OLI SELVÄT SÄÄNNÖT.
TAIKUUTTA – KUKAAN EI TIENNYT, MITEN LINNUT OSASIVAT KÄÄNTYÄ TISMALLEEN SAMALLA HETKELLÄ.

Bollywood on päätynyt Riikaan tekemään hanttihommia ja elämään muiden hyväntahtoisuuden varassa. Kaikki muuttuu, kun hän saa itseltään oudon ... (lisää)

Puoliksi villi (Half Bad -trilogia, #2)Käärmeenlumooja (Faunoidit, #1)Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)Muistojenlukija (Väki, #1)Helsingin alla
Uusin jäsen: Serafia Alho