Langennut enkeli (Langennut enkeli #1) - Becca Fitzpatrick10

Kirja-arvio :: Langennut enkeli

Kirjoittanut Tantor90

Aivan taivaallinen kirja, niin mystinen ja salaperäinen. Todella jännittävästi kerrottu ja harhaan johtava kunnes pääsee loppuun asti. Myös intohimoa tästä teoksesta löytyy. Ihastuin heti Patchin "pahan pojan" luonteeseen enkä voinut hymyilylle mitään kun luin kirjaa saattoipa muutama naurun pyrähdyskin tulla ulos. Suosittelen 5/5

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Langennut enkeli

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Romanssinpoikaset, illat hämyisessä pelihallissa ja yön selkään kiitävät moottoripyörät eivät olleet kuuluneet Nora Greyn elämään. Kunnes hänen biologian opiskeluparikseen ilmestyy kuin tyhjästä Patch-niminen salaperäinen muukalainen. Tumman ja synkeän komean Patchin tutkimaton hymy ja ihmeellisen tarkkanäköiset silmät kiehtovat Noraa kuin yölamppu perhosta. Kuka Patch oikein on ja mistä hän on tullut? Ja kuinka hän on saanut syvät hiilenmustat arvet selkäänsä? Poika tuntuu olevan kaikkialla missä Norakin, lukevan tämän ajatuksia ja tietävän hänestä jopa ystäviä enemmän. Rakastuminen ei ole koskaan ollut näin enkelimäisen ihanaa – ja äkkiä myös tappavan vaarallista.

”Osa minusta halusi juosta hänen luotaan kirkuen: Tulipalo! Huimapäisempi puoli tunsi houkutusta katsoa, kuinka lähelle pääsisin leimahtamatta liekkeihin.”

Patchin ilmaantumiseen kytkeytyy sarja selittämättömiä ja pelottavia tapahtumia, jotka saavat Noran epäluuloiseksi. Voiko Patchiin turvautua vai pitäisikö juuri häntä varoa? Noran etsiessä vastauksia hän törmää totuuteen, joka on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen. Hän huomaa olevansa osa kostonhimosta, uhrimurhista, lankeemuksista ja kielletystä rakkaudesta koostuvaa vyyhteä. Käynnissä on ikiaikainen taistelu, joka käydään kuolemattomien ja langenneiden sielujen kesken…