Kohtalot (Viillot #2) - Veronica Roth9

Kirja-arvio :: Kohtalot

Kirjoittanut Nella

Kohtalot on todella hyvä jatko-osa Viillot-kirjalle. Siitä on jo niin kauan kun luin ensimmäisen osan, etten oikein osaa sanoa kumpi on parempi. Tämä oli silti todella ihana lukukokemus ja etenkin kirjan loppu yllätti positiivisesti.

Tarina etenee sujuvasti enkä itse ainakaan kokenut hetkeäkään tylsyyttä tämän teoksen parissa. Kaikki hahmot ovat mukavan realistisia ja kaukana täydellisestä - joka tekeekin heistä vain samaistuttavampia. En oikein osannut odottaa tältä kirjalta mitään - edelleen, edellisestä osasta jo jonkin verran aikaa - mutta jo ensimmäisiltä sivuilta olin aivan haltioissani. Teksti on hyvin kuvailevaa ja Rothin tyyli kirjoittaa on todellakin minun mieleeni. Suosittelen ehdottomasti!

Kohtalot

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Outi Järvinen. Sidottu.

Kohtalo toi heidät yhteen. Nyt se uhkaa erottaa heidät. Viillot-trillerin odotettu jatko-osa.

Galaksissa, jota hallitsee salaperäinen pyörre, Cyra ja Akos ovat kohtalonkantajia. Akos uhmaa omaansa rakastumalla Cyraan, jonka perheen puolesta hänen on määrä kuolla. Nyt sodan uhka tuo kuoleman lähemmäksi kuin koskaan.

Akos ja Cyra yhdistävät voimansa estääkseen julman verenvuodatuksen – hinnalla millä hyvänsä. Kohtalo ohjaa heidän elämäänsä kuitenkin tavalla, jota kumpikaan ei osaa odottaa.