Viallinen (Viallinen #1) - Cecelia Ahern8

Kirja-arvio :: Viallinen

Kirjoittanut Tiina

Tykkäsin kovasti, vaikka alussa juoni tuntuikin hyvin ennalta arvattavalta. Loppua kohden juoni eteni mukavaa vauhtia ja en malttanut odottaa toisen osan alkua.

Maailma, josta kirja kertoo on julma, pienistäkin virheistä rankaistaan todella rajusti ja se tuntui ajatuksenakin pahalta. Ahernin kirjoitustyyli on hyvä, sillä välillä tuntui, kuin olisi itse kirjan maailmassa.

Päähenkilön ajatukset ja niiden kuvailu ärsytti välillä, mutta se ei kokonaisuutta pilannut siitä huolimatta. Ahmin kirjan yhdessä päivässä ja toinen osa oli saatava aloittaa samantien.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Viallinen

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Terhi Leskinen. Kansi: Rich Deas ja Liz Dresner. Sidottu, kansipaperi.

Seitsemäntoistavuotiaan Celestine Northin elämä on täydellistä. Hän on kunnollinen tytär ja sisar, suosittu koulussa, ja hänen poikaystävänsä on arvostetun perheen poika, joka saa sydämen läpättämään.

Eräänä päivänä Celestine päättää auttaa yksinäistä vanhusta ja tekee omasta mielestään oikein. Hän kuitenkin rikkoo maan ylimmän päättävän elimen, Killan, sääntöjä ja joutuu kärsimään seurauksista.

Celestine voi joutua vankilaan ja tulla merkityksi. Hänet voidaan leimata vialliseksi – yhteiskunnassa, jossa on vain kahdenlaisia ihmisiä, Täydellisiä ja Viallisia.

Viallinen on samastuttava ja rohkaiseva Young Adult -romaani valinnoista ja vallankäytöstä sekä oikeasta ja väärästä. Se sijoittuu maailmaan, jossa täydellisyys on ylemmyyttä ja virheistä rangaistaan. Ja jossa eräs nuori nainen uskaltaa ottaa kantaa, vaikka se voi viedä häneltä kaiken.

”Koukuttaa välittömästi, nopeatempoinen napakymppi.” – Heat