Silmikivi (Spiderwickin kronikat #2) - Holly Black, Tony DiTerlizzi4

Kirja-arvio :: Silmikivi

Kirjoittanut sadepisara

En pitänyt kirjasta yhtään ja kirja oli muutenkin todella lyhyt noin 100sivua.Ainut asia mistä tykkäsin koko kirjoissa oli muutama vähän erinlailla piiretyt kuvat.Toinen osa oli täydellin pettymys enkä muista koko kirjasto paljon mitään vaikka luin sen vasta eilen.Eikä kirjan lukemiseenkaan mennyt kun puoli tuntia.Tämä on minun mielipiteeni kirjasta mutta voihan olla että joku tykkää tästä kirjasta ja jos joku lukee näitä Spiderwicin kronikoita niin suosittelen aloittamaan ekasta osasta.

Silmikivi

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu.

Kielletty kirja – äkkiä sulje – hyllyyn laita – pois jo kulje!

Kaksoisveljet Jared ja Simon muuttivat yhdessä äitinsä ja sisarensa Malloryn kanssa eriskummalliseen Spiderwickin eli Lukkivyöryn kartanoon. Kukaan heistä ei vain aavistanut, mitä talo kätkee sisälleen.

Silmikivi kertoo, mitä Gracen sisaruksille tapahtui Haltijakirjan löytymisen jälkeen. Kun perheen kissa häviää, heräävät epäilykset ulkopuolisten olentojen hyökkäyksestä. Heitä ei näe ilman merkillistä apuneuvoa, joka avaa näkymän uuteen, selkäpiitä karmivaan maailmaan.

Viisiosainen seikkailusarja Spiderwickin kronikat ovat jännittävää luettavaa kaikille nuorille fantasian ystäville.