Langennut enkeli (Langennut enkeli #1) - Becca Fitzpatrick8

Kirja-arvio :: Langennut enkeli

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Tykkäsin tästä kirjasta! Koukuttavaa, vähän synkkää tarinaa, joka imaisee mukaansa heti alusta ja pitää otteessaan. Siitä on hetki kun luin tämän ja nyt jo haluttaisi lukea uudestaan. Sellainen kirja, josta saa varmasti vielä paljon irti toisella lukukerrallakin.

Langennut enkeli

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

Romanssinpoikaset, illat hämyisessä pelihallissa ja yön selkään kiitävät moottoripyörät eivät olleet kuuluneet Nora Greyn elämään. Kunnes hänen biologian opiskeluparikseen ilmestyy kuin tyhjästä Patch-niminen salaperäinen muukalainen. Tumman ja synkeän komean Patchin tutkimaton hymy ja ihmeellisen tarkkanäköiset silmät kiehtovat Noraa kuin yölamppu perhosta. Kuka Patch oikein on ja mistä hän on tullut? Ja kuinka hän on saanut syvät hiilenmustat arvet selkäänsä? Poika tuntuu olevan kaikkialla missä Norakin, lukevan tämän ajatuksia ja tietävän hänestä jopa ystäviä enemmän. Rakastuminen ei ole koskaan ollut näin enkelimäisen ihanaa – ja äkkiä myös tappavan vaarallista.

”Osa minusta halusi juosta hänen luotaan kirkuen: Tulipalo! Huimapäisempi puoli tunsi houkutusta katsoa, kuinka lähelle pääsisin leimahtamatta liekkeihin.”

Patchin ilmaantumiseen kytkeytyy sarja selittämättömiä ja pelottavia tapahtumia, jotka saavat Noran epäluuloiseksi. Voiko Patchiin turvautua vai pitäisikö juuri häntä varoa? Noran etsiessä vastauksia hän törmää totuuteen, joka on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen. Hän huomaa olevansa osa kostonhimosta, uhrimurhista, lankeemuksista ja kielletystä rakkaudesta koostuvaa vyyhteä. Käynnissä on ikiaikainen taistelu, joka käydään kuolemattomien ja langenneiden sielujen kesken…