Kirja-arvio: Kadonneet kyyneleet

Kirjoittanut Rinja - 3.0

"Kadonneet kyyneleet" on selkeästi kirjailijan esikoisromaani, jonka perusidea on komea, mutta jonka juonenkulku ja etenkin loppu ovat mielestäni kovin novellimaisia. Kirja jää siten enemmänkin vain pieneksi pohdintahetkeksi kuin kunnon romaanielämykseksi, vaikka ei toki näkemyksiä antavaa tekstiä saa väheksyä. Se käsittelee ihan sujuvasti nuorten mielenterveysongelmia (tai niiden puutetta) ja tarjoaa näkökantoja sodasta. Satumaisuutta hakevat osuudet eivät myöskään tunnu kovin pakotetuilta. Suosittelen lähinnä nuorille, jotka hakevat jotain vaihtoehtoista ja jotain, joka antaa ajattelunaiheita.

Tietoa kirjasta :: Kadonneet kyyneleet

Mike Pohjola Julkaistu: heinäkuu 1, 2008
Avainsanat: kotimainen, lasten luku-varkaus -palkinto

Kannen suunnittelu Sanna-Reeta Meilahti. Sidottu.

Lasten luku-Varkaus -palkinto 2009.

”Eläimille kaikki aurinkoiset päivät ovat kauniita, mutta on myös sellaisia olentoja, joiden päiviä aurinko ei riitä valaisemaan.”

Roosan isä on kuollut, eikä koulunkäynti kiinnosta. Äidillä on uusi miesystävä, jonka luona hän mieluummin viettää aikaansa. Roosa ei halua selittää elämäntarinaansa enää yhdellekään psykiatrille. Tuntuu kuin ... (lisää)

Merenneidon myrskyt (Merenneito, #1)Kaikennielevä keskiyö (Abarat, #3)Liekehtivä leijona (Pronssisoturit, #2)Loitsun voima (Koutamäen noita, #2)Löytynyt (Taikavaras, #3)
Pisania, LordStenhammar
Uusin jäsen: Ilona