Tykkäsin kirjasta ja se sai odottamaan seuraavaa osaa!

Mielestäni kirjalla ei oikein ollut mitään tekemistä Harry Potterin kanssa (fantasiaa lukuunottamatta), eikä päässyt loistamaan Potteriin verrattuna. Maailmat vaikuttivat mielenkiintoisilta, joten toivottavasti seuraavassa osassa on enemmän maailman rakennusta (world building) ja kuvailua. Kirja jäi myös hieman köykäiseksi nopean etenemisensä ja vajavaisen hahmoihin tutustumisen takia. Tarinan kulkukin oli varsin kliseinen.

Jokatapauksessa koukutuin sarjaan ja voisin suositella sitä kevyeksi lukemiseksi/n.10 vuotiaille, jos tykkää randomin söpöistä asioista ja ideoista tai ei ota kirjoja liian vakavasti. :3

Tietoa kirjasta :: Nevermoor: Morriganin koetukset

Jessica Townsend Julkaistu: maaliskuu 23, 2018

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Kuvitus: Beatriz Castro. Kansi: Sami Saramäki. Sidottu.

LUE TARINA, JONKA KALTAISTA EI OLE.
ASTU MAAILMAAN, JONKA KALTAISTA EI OLE.

Morrigan Korppi on kirottu.

Koska hän on syntynyt ehtoona, ajan viimeisenä päivänä, häntä syytetään kaikista onnettomuuksista, sattuivat ne kenelle tahansa. Mutta mikä pahinta, hänen on määrä kuolla yhdentenätoista syntymäpäivänään.

Kun Morrigan ... (lisää)

Pimeä nousee IV–VOdin kirous (Noitien taistelu, #3)Lumottu lehmus (Tuomas Karhumieli ja Anni Unennäkijä - trilogia, #3)Legioona (Talon-saaga, #4)Meinioseppä: Morriganin kutsumus (Nevermoor, #2)
Pisania
Uusin jäsen: Antero Stenhammar