Veren voima (Sookie Stackhouse #1) - Charlaine Harris8

Kirja-arvio :: Veren voima

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Kivasti kirjoitettu ja vallan mukiinmenevä kirja. Tykkäsin ja tartuinkin hyvin pian seuraavaan osaan. Tätä oli kiva verrata True Bloodin juoneen, koska sen kausia olin nähnyt ennen kuin luin tämän kirjan.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Veren voima

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Johanna Vainikainen-Uusitalo. Sidottu.

Sookie Stackhousen elämää voisi luulla tylsäksi. Hän työskentelee tarjoilijattarena Merlotte\'sissa ja asuu isoäitinsä kanssa vanhassa talossa Bon Tempsin pikkukaupungin laitamilla. Sookiella on kuitenkin salaisuus. Hän osaa lukea ihmisten ajatuksia, mikä ei todellakaan tee deittailusta helppoa.

Eräänä iltana baariin astuu Bill-niminen komea muukalainen, eikä Sookie pysty ilokseen lukemaan ainoatakaan miehen ajatusta. Orastavan romanssin tiellä on vain pieni mutta: Bill on vampyyri. Ja mikä pahempaa, tämän ystäväpiiri koostuu toisista epäkuolleista.

Kun eräs Sookien työtovereista löydetään kotoaan kuolleena, puremajälkiä ruumiissaan, Bill ja hänen verenjanoiset toverinsa vakuuttavat syyttömyyttään. Mutta kuka sitten tappaa vampyyreja tapailevia nuoria naisia? Ja kenen vuoro on seuraavaksi?

Amerikkalaisen Charlaine Harrisin Sookie Stackhouse -romaanit ovat ilmiö vailla vertaistaan. Pienen piirin suosikista on vajaassa kymmenessä vuodessa tullut maailman luetuimpia kirjasarjoja. Laatusarjoistaan Sopranos ja Mullan alla tunnettu HBO lanseerasi vuonna 2008 Sookie Stackhouse -kirjoihin perustuvan tv-sarjan True Blood, josta on tullut maailmanlaajuinen menestys.

”Täsmälleen oikea yhdistelmä huumoria, juonittelua ja jännitystä” – Booklist

”Harrisin luoma hullunkurinen maailma, johon mahtuu huumoria ja ajoittaisia kauhunhetkiä, tekee Veren voimasta niin vastustamattoman” – The Denver Post

\"Veren voima jatko-osineen tarjoaa pirullisen koukuttavan lukuelämyksen.\" – Turun Sanomat

\"Kauhun, juonittelun, jännityksen ja huumorin yhdistäminen on taitolaji, jonka Harris taitaa.\" – Yhteishyvä