Veren vangit (Vampyyrikronikat #1) - Anne Rice4

Kirja-arvio :: Veren vangit

Kirjoittanut eowen

Olin kuullut paljon arvosteluja kyseisestä kirjasta. Melkein kaikilla palstoilla joita luin tuolloin, hehkutettiin kuinka hyvä Anne Rice kirjoittajana on. Menin totaallisesti lankaan. Mielestäni kyseinen kirjasarja on yliarvostettu. Elokuvan juoni toimi, mutta kirjana tökki. Ehkä olisin saanut enemmän irti, jos olisin lukenut teoksen englanniksi.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Veren vangit

Alkuteos ilmestynyt 1976. Suomentanut Hanna Tarkka.

1. painos: Otava, 1992. Kannen piirros: Hannele Vanha-Aho. Nidottu.
2. painos: Otava, 2009. Seven. Nidottu.

British Fantasy -palkintoehdokas 1977.

Paholaismaisen kiehtova, tumman aistikas kulttiromaani vampyyreista, joita raastaa inhimillisyyden kaipuu ja sammumaton verenhimo

Kun Louis kohtaa Lestatin 1700-luvun New Orleansissa, hän on tavallinen kuolevainen ja plantaasien perijä. Lestat sen sijaan on vampyyri, kuolematon yön kulkija, ikikaunis nautiskelija. Mitä enemmän Lestat kertoo elämästään, sitä kiihkeämmin Louis haluaa varjojen maailmaan, jota hallitsee lämpimän veren hypnoottinen tykytys.

Anne Ricen vallankumouksellisesta kulttisarjasta on suomennettu myös Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar. Veren vangeista tehdyn elokuvan on ohjannut Neil Jordan.

”Modernin kauhun perusteoksia. Hienostunut, tyylikäs ja surumielinen romaani.” – Helsingin Sanomat