Kirja-arvio: Noitalapsi

Kirjoittanut Salde - 3.5

Kirja on kirjoitettu sillä tavalla jännästi, että välillä tuntuu kuin lukisi jonkun todellisen ihmisen päiväkirjaa siinä ajassa, mistä teos kertoo. Tämä ahdisti minua, koska se toi tapahtumat niin liki. Kirjoitustyyli oli myös jotenkin oudon lepsu, tuntui kun tekstiä olisi vain kirjoiteltu siinä muiden puuhien lomassa, eikä kaikkea olisi ihan jaksettu kirjata ylös. Kirja herättikin minussa ristiriitaisia tunteita: Periaatteessa tarina oli mukaansatempaava, mutta sitten toisaalta en oikein pitänyt koko kirjasta.

Tietoa kirjasta :: Noitalapsi

Celia Rees Julkaistu: 2004
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2000. Suomentanut Paula Herranen. Kannen valokuva: Wolfgang Mustain. Kannen kuvitus Mary Evans Picture Library. Kannen suunnittelu: Nathan Burton. Sidottu, kansipaperi.

Guardian-palkintoehdokas 2000.

Mitä Marylle tapahtui kolmesataa vuotta sitten?

Käsinkirjoitettuja paperiarkkeja tilkkutäkin vuoren alla. Tilkkutäkin johon kukaan ei ole koskenut yli kolmeensataan vuoteen. Kunnes ... (lisää)

Puolikas sotaa (Särkynyt meri, #3)Heikin ja Helvin ihmeelliset seikkailutTaikuuden taakka (Chrestomancin maailmat, #3)Merten gorillaKäärmeen lahja (Näkijän kirja, #3)
Uusin jäsen: Jarkko Nevalainen