Kirja-arvio: Kävelevät koneet

Kirjoittanut Salde - 2.0

Kirja oli jokseenkin mielenkiinnoton, se ei napannut minua kiinni missään vaiheessa. Tarina ei vaikuttanut mahdolliselta, mikä on jo paljon sanottu kirjan tarjoamissa puitteissa. Tästä syystä kirjan lukemisessa meni aikaa, luin sitä pakolla aina muutaman kymmenen sivua kerrallaan, jotta saisin sen loppuun ja pois käsistäni. Katsoin elokuvan, koska toivoin sen olevan parempi. Tarinan idea on nimittäin aivan kiva. Mutta ei. Siis EI. Kirjallinen ja valkokankaalle sovitettu tulkinta olivat molemmat outoja.

Tietoa kirjasta :: Kävelevät koneet

Philip Reeve Julkaistu: huhtikuu 28, 2004
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 2001. Suomentanut Tero Kuittinen. Kannen kuva: David Frankland. Sidottu. 2. laitos 2018. Elokuvakansi. Nidottu.

Nestlé Smarties Gold Award 2002, Blue Peter Book of the Year 2003, Whitbread-palkintoehdokas 2002.

Palkittu, huikea nuorten tulevaisuusseikkailu tavoittelee mielikuvituksen rajoja

Eletään post-apokalyptisessa tulevaisuuden maailmassa, missä kaupungit liikkuvat moottorien ja telaketjujen varassa kuivunutta merenpohjaa ... (lisää)

Ristiretki farkuissaLascaux'n luolat (Otavan nuortenkirjoja, #4)Lentävien lautasten arvoitus (Seikkailukirjasto, #35)Pimenevä maa (Kävelevät koneet, #4)Sumun tyttö (Zone 5, #6)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Irma Niemiaho