Kirja-arvio: Taikuri ja taskuvaras

Kirjoittanut kyty - 4.5

Aikuislukijalle kirja voi olla piirun verran "lapsellinen" tai kevyt kuten muut ovat maininneet, mutta koska en varsinaiseti edes kuulu kohderyhmään, en oikein osaa lukea sitä viaksi. Itseäni asia ei oikeastaan edes haitannut, pikemminkin päin vastoin. Kaipasin jotain mukaansatempaavaa luettavaa josta ei tulisi liian raskas ja ikävä olo, joten myös siinä mielessä olin tyytyväinen ettei kirja mennyt synkistelyksi, vaikka siinä tapahtuukin myös ikäviä asioita.

Tiedän, että olisin tykännyt tästä todella paljon nuorena, ja hankkisin tämän mieluusti lahjaksi jos tuntisin jonkun sopivan ikäisen. Pidin kirjan ajankuvauksesta ja yksityiskohdista, ja myös Helsingin kuvitellut puolet tuntuivat uskottavilta. Eli sympaattinen tuttavuus, ja mielenkiinto heräsi sen verran että luen varmasti myös seuraavat osat.

Tietoa kirjasta :: Taikuri ja taskuvaras

Anniina Mikama Julkaistu: maaliskuu 2, 2018
Tyylit: fantasia, historia, nuoret
Avainsanat: 1800-luku, kotimainen, topelius-palkinto

Päällys: Sami Saramäki. Sidottu.

Topelius-palkinto 2019.

Mikä tahansa on mahdollista, jos sen vain osaa uneksia.

Mina asuu kadulla ja varastelee henkensä pitimiksi. Tom on nuori keksijä ja taikuri, jonka Ihmeiden teatteri lumoaa yleisönsä ilta illan jälkeen. Mina ja Tom kohtaavat Helsingissä talvella 1890. Ensi hetkestä lähtien heidän kohtalonsa tuntuvat kietoutuvan merkillisellä tavalla yhteen, ja pian Mina ... (lisää)

VelhojuuriTulimieli (Kapinaenkelit, #1)Paluu Pompeijiin (Aikamatkaajat, #1)Huijarin oppipoika (Taikuri ja taskuvaras, #2)Noitalapsi (Noitalapsi, #1)
duiduli, LordStenhammar, Jussi, punnort, Pisania
Uusin jäsen: Antero Stenhammar