Kirja-arvio: Magian syvempi sävy

Kirjoittanut Eija - 4.0

Tarinassa on neljä eri todellisuudessa olevaa Lontoon kaupunkia. Harmaa Lontoo on tuntemamme perinteinen taikuudeton Iso-Britanniassa sijaitseva kaupunki, jonka läpi virtaa Thames. Punaisessa Lontoossa taikuus on terveellä pohjalla tasapainossa ihmiskunnan kanssa. Lontoo sijaitsee Arnesiassa, joka on isompi alue kuin Harmaan maailman Iso-Britannia. Thamesin sijaa siellä virtaa Isle joki. Valkoinen Lontoo on nälkään nääntyvä kaupunki, jota hallitsee diktaattorimaisesti Danen kaksoset Athos ja Astrid. Maa on Makt ja joki on Sijlti. Sitten neljäntenä on vielä tuhoutunut Musta Lontoo, jonka taikuus on tasapainotonta, vailla järjestystä ja sieltä löytyneet artefaktit ovat arvaamattomia ja vaarallisia.

Pidin kirjan vauhdikkaasta juonesta ja seikkailuhenkisyydestä sekä myös henkilökaartista. Varsin mukavaa luettavaa. (26.3.2019)

Tietoa kirjasta :: Magian syvempi sävy

V. E. Schwab Julkaistu: maaliskuu 12, 2019
Tyylit: fantasia

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Mika Kivimäki. Kannen kuvitus: Will Staehle. Sidottu.

Roman jeunesse étranger -ehdokas 2019, Goodreads Choice -palkintoehdokas (fantasiakirjat) 2015, Tähtifantasia-palkintoehdokas 2020.

MAGIAN SYVEMPI SÄVY

Kell on yksi viimeisistä Antareista, joilla on harvinainen kyky matkustaa maailmojen välillä.

Harmaa Lontoo – ahdas ja magiaton – on hullun kuningas Yrjö III:n ... (lisää)

Mifongin mahti (Mifonki-sarja, #3)Valkoinen ruusu (Musta komppania, #3)Liktorin miekka (Uuden auringon kirja, #3)Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Anni