Kirja-arvio: Ikimetsien sydänmailla

Kirjoittanut kyty - 4.5

Kirja on viihdyttävä ja siitä oppii samalla paljon sekä suomalaisista uskomuksista että entisaikojen elämästä.Tämä miellyttää minua suuresti, sillä harva suomalainen enää tuntee haltijoita muuten kuin fantasiakirjoista.

Muutama sanojen taivutus pisti silmääni mistä tuli mieleen että kirja olisi tarvinnut oikolukua, mutta se ei haitannut muuten kuin hahmojen repliikkien ulkopuolella ja muuten teksti on sujuvaa. Jotkut ovat moittineet hahmojen modernia kieltä, mutta minua se ei häirinnyt lainkaan. Kirja on minusta nykylukijalle helpompi juuri näin, muuten tekstistä tulisi helposti liian raskassoutuista. (Sitä paitsi tietääkö kukaan edes varmasti, miten 1400-luvulla puhuttiin?) Aion varmasti seurata sarjan loppuun asti.

Tietoa kirjasta :: Ikimetsien sydänmailla

Mikko Kamula Julkaistu: tammikuu 19, 2017
Tyylit: fantasiahistoriallinen fantasia
Avainsanat: kotimainen, noidat, suomalainen kansanperinne

Kansi: Jenni Noponen. Sidottu, kansipaperi.

Kalevalaa ja Tolkienin Keski-maata – historiallisen romaanin ja fantasian välimaastoon sijoittuva romaani kertoo meille mistä olemme lähtöisin.

"Äkkiä Heiska kavahti taaksepäin. Naisen selässä oli jotain kovaa ja kyhmyräistä. Hän tuijotti Heiskaa kaipaavasti mutta selvästi varuillaan, olkapäät jännittyneinä. Muistutti jälleen villiä kissaeläintä. Silloin Heiska ymmärsi. Nainen ei ollut ... (lisää)

Karhunkiertäjä (Pedon sydän, #1)Hiljaisuuden laakso (Kuuden piiri, #3)PikkunoitaJohan riitti! (Kiekkomaailma, #3)Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Inga Honkamäki