Kirja-arvio: Rautatytär

Kirjoittanut rudi92 - 4.5

Rautatytär on vähän heikompi, kuin sarjan ensimmäinen osa, mutta ei missään nimessä huono. Meghanista on tullut uskottavampi ja näin ollen enemmän oikea hahmo. Ash ja Puck pysyvät samanlaisina kuin ensimmäisessä osassa, eli Ash on ärsyttävä ja Puck ihana. Pakollinen kolmiodraama on vain niin ärsyttävä, koska sen tietää, että Meghan valitsee Ashin, vaikkei tämä ansaitsisikaan tyttöä.

Rautatytär oli mielestäni paikoitellen tylsä, ja sen takia se saakin puoli tähteä vähemmän kuin Rautakuningas. Kun kirjassa päästiin kunnolla asiaan, niin sitten sekin parantaa asemiaan, ja se tempaa mukaansa edellisen osan lailla. Rauta-saaga on tähän mennessä hyvin onnistunut ja loistava sarja ja toivon, että kolmas osa ei petä minua.

Tietoa kirjasta :: Rautatytär

Julie Kagawa Julkaistu: joulukuu 2011
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Eeva Parviainen. Nidottu.

Meghan Chase on vasta äskettäin saanut tietää olevansa puoliverinen haltijaprinsessa, kesähovin kuningas Oberonin tytär. Enää hän ei ole koulun näkymätön tyttö, köyhän sikatilallisen tytärpuoli, vaan haltijamaa Mikämikän suoranainen julkkis, jonka sydän vetää toisaalle, velvollisuudet ja taistelut toisaalle.

Kesän ja talven hovien sekä Rautakuninkaan taisteluiden tiimellyksessä myös ... (lisää)

Varjelija (The Body Jumper, #3)LucianRubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Veden vallassa (Väkiveriset, #3)Rautakuningatar (Rauta-saaga, #3)
Pisania
Uusin jäsen: Pekka Hurjanen