Kirja-arvio: Varjo ja riipus

Kirjoittanut rudi92 - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Varjo ja riipus on mahtava kirja. Juoni on erilainen ja mukaansatempaava. Kirjaa oli pakko lukea ja Alina oli hyvä päähenkilö. Mal ei ollut suosikkihahmoni, mutta ihan siedettävä. Varjo oli koko kirjan tähti: mielenkiintoinen ja häneen oli panostettu. Ja vaikka hän olikin jonkinlainen pahis, niin ei häntä voinut inhota.

Toivon, että sarjan seuraavatkin osat suomennetaan, sillä tämä on ehdottomasti yksi hienoimmista kirjoista mitä olen vähään aikaan lukenut.

Tietoa kirjasta :: Varjo ja riipus

Leigh Bardugo Julkaistu: lokakuu 14, 2019
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Jussi Korhonen. Kartta: Keith Thompson. Alkuperäinen kansi: April Ward. Sidottu.

Alina Starkov on teini-ikäinen orpotyttö ja rivisotilas, joka tietää ettei välttämättä selviä hengissä ensimmäisestä vaelluksestaan Sysikuilun halki. Sysikuilu on yliluonnollisen pimeä ja synkkä alue, joka kuhisee ihmislihaa syöviä hirviöitä. Se katkaisee ravkalaisten pääsyn merelle, ja retkikunnat ylittävät alueen säännöllisesti ... (lisää)

Vuorileijonan varjoVeren ja luun lapsetPaholaisten valtakunta (Savuvarkaat, #2)Savuvarkaat (Savuvarkaat, #1)Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)
HourglassEyes, Darkki
Uusin jäsen: netta frilander