Kirja-arvio: Eliitti

Kirjoittanut rudi92

Eliitti jatkaa Valinta-sarjaa todella hienosti. Juoni, juonenkäänteet ja juonittelut ovat edelleen upeaa luettavaa. Henkilöt pysyvät aika lailla samanlaisina: America on hyvä päähahmo, mutta hänen mustasukkaisuutensa Maxonia kohtaan oli monesti tosi kohtuutonta, hän kun itse pussaili vähän väliä Aspenin kanssa; Maxon on edelleen tosi ihana, kaikki sympatiani oli hänen puolellaan; sekä Aspen, joka ei parantunut ainakaan tässä kirjassa.

Pidän todella paljon Valinta-sarjasta, ja onneksi kolmas osa on pian käsissäni.

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Laura Haavisto. Nidottu.

35 tyttöä saapui palatsiin. Vain 6 on jäljellä.

Valintaan osallistui alun perin kolmekymmentäviisi tyttöä. Nyt kun joukko on rajattu kuuden tytön Eliittiin, kilpailu prinssi Maxonin sydämestä muuttuu yhä raivokkaammaksi – ja America yrittää vieläkin selvittää todelliset tunteensa. Rakastaako hän Maxonia, joka voisi tehdä hänen elämästään tarumaista? Vai kuuluuko sydän ensirakkaudelle, Aspenille?

America tarvitsee päätöksentekoon epätoivoisesti lisää aikaa. Muut Eliittiin kuuluvat tytöt kuitenkin tietävät täsmälleen, mitä haluavat – ja American mahdollisuudet päättää tulevaisuudestaan ovat lipeämässä hänen ulottumattomiinsa.

Huippusuositun Kiera Cassin ihastuttava ja romanttinen fantasia/dystopiasarja on myyty jo lähes 40 maahan, ja sarjan ensimmäinen osa otettiin innokkaasti vastaan myös Suomessa. Warner Brothers on ostanut sarjan elokuva-oikeudet, ja näyttelijävalinnat ovat käynnissä!