Puoliksi poissa (Half Bad -trilogia #3) - Sally Green9

Kirja-arvio :: Puoliksi poissa

Kirjoittanut Yö (Eit)

Valehtelematta ehkä mukaansa tempaavin trilogia tähän mennessä jonka itse olen lukenut. Ensimmäinen osa herätti mielenkiintoni ja kirjailijan tekstiä on mielekästä ja helppoa lukea. Tarina vie mennessään ja sitä haluaisi jatkaa loputtomiin.

En oikein osaa sanoa pidinkö kirjan lopetuksesta. Toisaalta samalla hieman petyin siihen, mutta samalla se on täydellinen lopetus. Ehkä siis vain petyin siihen, että sarja loppui enkä enään voi seurata Nathanin tarinaa. Kiitos siis tästä huikeasta lukukokemuksesta Greenille!

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Puoliksi poissa

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Sari Kumpulainen. Sidottu.

Nathan Byrn pakenee taas. Vapaiden noitien allianssi on kaikkea muuta kuin kukistettu. Vain uusi, rohkea strategia voi pelastaa hajaantuneet ja lannistuneet kapinalliset lopulliselta häviöltä. He tarvitsevat Gabrielin amuletin puuttuvaa puolikasta – muinaista artefaktia, joka tekee kantajastaan taisteluissa voittamattoman.

Mutta amuletin toisen puolikkaan haltijalla, pelottavan väkevällä erakkonoita Ledgerillä, on omat suunnitelmansa. Voittaakseen Ledgerin luottamuksen Nathanin täytyy matkustaa Amerikkaan ja taivutella hänet luopumaan amuletista. Yhdessä Nathanin oman, maagisen lahjan kanssa amuletti saattaisi riittää kääntämään tapahtumien kulun ja päättämään viimein kertaiskulla verisen sodan mustien ja valkoisten noitien välillä.

Puoliksi poissa on Sally Greenin sensaatiomaisen Half Bad -trilogian päätösosa.