Kirja-arvio: Kaltaiseni koneet

Kirjoittanut Lerppu - 2.0

"Kaltaiseni koneet" jäi polveilevine juonineen häiritsemään minua. Romaanilla tuntui olevan kaikki tarvittavat palikat käsissään ollakseen tuore ja virkistävä lukuelämys,  mutta se jätti niiden käyttämisen puolitiehen. Virkistävän elämyksen sijaan romaani kallistui enemmän tönkköyteen. Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että päätin tarttua teokseen, sillä se herätteli ajatustoimintaani. Tulevaisuus ja sen mukanaan tuomat koukerot ovat arvaamattomia. Ei sitä tiedä, vaikka androidit olisivatkin "se juttu" ajan porskuttaessa hieman eteenpäin.

Tietoa kirjasta :: Kaltaiseni koneet

Ian McEwan Julkaistu: lokakuu 4, 2019
Tyylit: scifi, vaihtoehtohistoria

Alkuteos ilmestynyt 2019. Suomentanut Juhani Lindholm. Kannen suunittelu: Suzanne Dean. Sidottu, kansipaperi.

Aatami on komea ja älykäs – lähes täydellinen, lähes ihminen.

Eletään 1980-luvun Lontoossa, mutta historia ei ole se, jonka me tunnemme. Charlie ostaa Aatamin, yhden kalliista ja upouusista androideista. Yhdessä rakastettunsa Mirandan kanssa Charlie määrittelee Aatamin persoonallisuuspiirteet – he tekevät Aatamista täydellisen. Komea ja ... (lisää)

Teräksinen tsaari (Oswald Bastable, #3)Auringon ydinValvojatIlmojen sotaherra (Oswald Bastable, #1)Perhonen ja jaguaari
MARGO, Fievre
Uusin jäsen: Suvi Ukkonen