Kirja-arvio: Keplo Leutokalma

Kirjoittanut Midori - 4.0

Keplo Leutokalma on hervottoman hauska, sekä sopivan jännittävä fantasiaseikkailu. Sophien ja Keplon väliset dialogit ovat mitä hauskinta luettavaa. Juoni heittää yllätyksiä joka nurkan takaa ja jaksaa huvittaa samalla kun nostaa jännitystä pykälä pykälältä. Kirjailija on onnistunut luomaan erikoisen ja omanlaisen fantasiamaailmansa, johon mahtuu niin monenlaisia hahmoja ja juonen käänteitä ettei lukijan mielenkiinto taatusti sammu ennen loppua ja lopun jälkeen jää janoamaan jatkoa tälle hulppealle tarinalle. Suosittelen ehdottomasti kaikille hyvän fantasian ystäville. Arvosana:9

Tietoa kirjasta :: Keplo Leutokalma

Derek Landy Julkaistu: lokakuu 4, 2007
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Mythopoeic-palkintoehdokas 2008 (lastenkirjat).

Vauhdikas irlantilainen fantasia luunrankoetsivä Keplo Leutokalmasta

Asianajaja Fedgewick oli lyhyt mies, jonka mittasuhteet ja ulkomuoto toivat mieleen hikisen keilapallon. Hän tapaili hymyä. ”Yksi henkilö puuttuu vielä”, hän sanoi, ja Fergusin silmät pullistuivat.

”Kuka?” Fergus halusi ... (lisää)

Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille (Neiti Peregrinen eriskummalliset lapset, #1)Jäänteiset (Keplo Leutokalma, #5)Yönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)
Nafisan, Darkki, Rinja, Pisania
Uusin jäsen: Aki Määttä