Taikuri ja taskuvaras (Taikuri ja taskuvaras -trilogia #1) - Anniina Mikama7

Kirja-arvio :: Taikuri ja taskuvaras

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Kirja vaikutti lupaavalta mahdollisten taikaelementtien ja historialliseen aikaan sijoittuvan tarinan myötä. Petyin, kun taika ei ollutkaan niin taianomaista kun olin ajatellut ja koko touhu meinasi mennä rikoksen ratkomiseksi. Viimeisten sadan sivun käänteet palauttivat kuitenkin mielenkiintoni ja huomasin ahmivani loppua. Kirjan tarina on mielestäni jotain Caravalin ja Liikkuvan linnan väliltä.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Taikuri ja taskuvaras

Päällys: Sami Saramäki. Sidottu.

Topelius-palkinto 2019.

Mikä tahansa on mahdollista, jos sen vain osaa uneksia.

Mina asuu kadulla ja varastelee henkensä pitimiksi. Tom on nuori keksijä ja taikuri, jonka Ihmeiden teatteri lumoaa yleisönsä ilta illan jälkeen. Mina ja Tom kohtaavat Helsingissä talvella 1890. Ensi hetkestä lähtien heidän kohtalonsa tuntuvat kietoutuvan merkillisellä tavalla yhteen, ja pian Mina työskentelee Tomin taikashow'ssa, jossa mekaaniset koneet heräävät eloon. Molempien menneisyydessä on kuitenkin pahoja, selvittämättömiä asioita. He joutuvat juonittelun pyörteeseen ja ajojahtiin, josta he voivat selviytyä vain rohkeutensa avulla – muutama taikatemppu hihassaan.

Taikuri ja taskuvaras aloittaa maagisen trilogian täynnä silmänkääntötemppuja, romantiikkaa ja jännitystä. Toinen osa, Huijarin oppipoika, ilmestyy 2019.

"Kirjan maailma on yllätyksiä ja illuusioita täynnä. Sen hetkissä on mukana ripaus taikuutta ja romantiikkaa. Taidokkaasti kirjoitettu historiankuvaus ja kiehtovat juonenkäänteet pitävät lukijan henkeäsalpaavassa otteessaan loppuun saakka. Steampunk-henkinen esikoisfantasiaromaani yhdistelee taitavasti menneisyyttä ja tulevaisuutta." – Topelius-palkintoraati