Kruunun kirous - Victoria Aveyard6

Kirja-arvio :: Kruunun kirous

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Ihan mukava täytekirja, vaikka olisi ilman tätäkin voitu selvitä. Farleyn tarina oli hyvä, mutta kuningattaren tarina jäi liian suppeaksi, eikä tuonut paljonkaan lisäarvoa sarjan maailmaan. Kirjailijan haastattelusta tykkäsin lopussa.

Kruunun kirous

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jussi Korhonen. Kansi: Sanna-Reeta Meilahti. Nidottu.

Kahden pienoisromaanin kokoelma:

• Kuningattaren laulu (Queen Song, 2015)
  • Teräksiset arvet (Steel Scars, 2016)

TOTUUS NORTAN VERISESTÄ MENNEISYYDESTÄ: KAHDEN NAISEN TARINAT ERI PUOLILTA HOPEISTEN JA PUNAISTEN RAJA-AITAA

Kruunun kirous on lisäosa Victoria Aveyardin huippusuosittuun Hopea-sarjaan.

Kuningattaren laulu: Kuningatar Coriane, kuningas Tiberiaan ensimmäinen vaimo, pitää salaista päiväkirjaa miten muuten hän voi varmistaa, että kukaan palatsissa ei käytä hänen ajatuksiaan häntä itseään vastaan? Coriane kertoo varhaisesta romanssistaan kruununprinssin kanssa, kaunasta joka kumpusi Kuningatarkokeen sivuuttamisesta, prinssi Calin syntymästä sekä kuolemanvaarallisista haasteista, jotka hovielämässä vaanivat.

Teräksiset arvet: Kapteeni Farley vaihtaa koodattuja viestejä vastarintaliikkeen kanssa matkustaessaan rekrytoimassa mustan pörssin kauppiaita, salakuljettajia ja radikaaleja hyökkäykseen pääkaupunkia vastaan. Hänet on kasvatettu vahvaksi, mutta kapinan siementen kylväminen Nortassa on vaivalloista – kunnes hän törmää henkilöön, josta saattaa tulla korvaamaton: Mare Barrowiin.