Haltijan poika (Jouni #2) - Sari Peltoniemi6

Kirja-arvio :: Haltijan poika

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Tässä kirjassa oli enemmän omien voimien löytämistä ja kanssakäyntiä kuolleiden maailman kanssa, mutta vähemmän saamelaisjuuria, kuin ensimmäisessä kirjassa. Teinidraama ja -bänditouhu pysyi edelleen mukana jotenkin yli kymmenen vuoden takaisen kirjoitustyylin kera. Tykkäsin siitä, miten erilaisia legendoja ja myyttejä tuotiin mukaan. En kuitenkaan pitänyt päähenkilön haahuilusta, hän tuntui vain ajautuvan tilanteesta toiseen ottamatta kiinni mistään.

Haltijan poika

Sidottu.

Ketä huutaa apuun, kun myrsky raivoaa, lumi upottaa ja kylmät kourat kurottuvat kohti?

Jouni on aloittanut lukion. Tavallinen Uolevi -bändi jatkaa harjoituksia ja valmistautuu halloweenkeikkaan. Sevettijärven-matkan jälkeen Jouni on lakannut nukkumasta: hän ei tarvitse enää unta. Koko syksyn hän on kulkenut yössä ja etsinyt merkkejä äidistään. Hän on kohdannut olentoja, joita ei tiennyt olevan olemassakaan. Suurimman yllätyksen tarjoaa kuitenkin oma sisko Saara.

Sitten tulee halloween, josta Jounia on varoitettu. Halloweenin yönä hänen ei pidä astua ulos, koska silloin ovat vainajat liikkeellä. Jännittävä seikkailu vie Jounin ja Saaran aliseen maailmaan. Löytävätkö he sieltä vastauksen haltijaäitinsä arvoitukseen?

Haltijan poika on jatkoa kirjalle Kuulen kutsun metsänpeittoon. Romaani ammentaa aineksia niin kauhutarinoista kuin kolttasaamelaisesta perinteestäkin.