Pidin tästä kirjan aloitusosasta. Toivottavasti jatko-osat ovat yhtä hyviä. Meren ja meriympäristön kuvaukset olivat miellyttäviä lukea, vaikka en itse ole oikeastaan ikinä paljon ollut meren kanssa tekemisissä.

Olihan tämä ihan selkeästi hieman nuoremmille lukijoille suunnattua luettavaa, mutta se ei ollenkaan haitannut minua. Tykkään nimittäin joskus lukea nuortenkirjoja. Varsinkin jos sisältävät jotain outouksia, joita tässäkin kirjassa kyllä oli ihan riittävästi.

Maltan tuskin odottaa tarttumista jatko-osiin, sillä omasta hyllystä löytyy muut paitsi viimeinen kirja.

Tietoa kirjasta :: Ingo – Meren kansa

Helen Dunmore Julkaistu: tammikuu 27, 2006

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Paula Korhonen. Kannen suunnittelu: Jenni Noponen. Alkuperäiskannen kuvitus: Denis Scott, Stuart Westmorland ja Zena Holloway.

1. painos: Gummerus, 2006. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Gummerus, 2008. Nidottu.

Sapphiren ja hänen veljensä Conorin elämä Cornwallissa on ihanaa. He saavat vapaasti nauttia elämästään kauniissa poukamassa lähellä kotiaan. Tuossa ... (lisää)

Yön kuiskaukset (Soturikissat: Tähtien enne, #3)Kohtalot (Viillot, #2)UniveljetNaondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Haukansilmä (Pronssisoturit, #3)
Uusin jäsen: Anni Korhonen