Kirja-arvio: Elonmerkit

Kirjoittanut Spaced_out - 2.0

Harrisonin kaksi kirjaa, jotka olen lukenut, ovat kyllä hassuja tapauksia. Ei nämä mitään scifiä ole, vaikka elementtejä kyllä löytyy. Molemmista jäänyt höntti olo jälkeenpäin, silleen hyvällä tavalla. Ensin vähän ärsyttää, sitten hahmot rupeavat kiinnostamaan (kai tämä on pakko katsoa loppuun), ja kun on lukenut kirjan valmiiksi, huomaa viikon kuluttua harmittelevansa että olisipa ollut pitempi. Vaikka ei tajua ollenkaan mitä Harrison on yrittänyt sanoa. Häh?

Tietoa kirjasta :: Elonmerkit

M. John Harrison Julkaistu: huhtikuu 12, 2007
Tyylit: scifi, maaginen realismi

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Hannu Tervaharju. Kansi: Minna Rask. Nidottu.

James Tiptree, Jr. -palkintoehdokas 1997, BSFA-palkintoehdokas 1998, British Fantasy -palkintoehdokas 1998.

Maagisen realismin kaunistamaa scifiä.

Isobel tahtoo lentää. Hän seurustelee lain rajoilla liikuskelevan Mick Rosen kanssa, mutta hän on tyytymätön, hän tahtoo enemmän. Hän on kaunis, mutta hän tahtoo olla kauniimpi. Hän on maahan sidottu, mutta hän ... (lisää)

Taivaalta pudonnut eläintarhaKahdeksan puraisua: NovellejaHotel SapiensMissä junat kääntyvät (Portti-kirjat, #4)Surupukki: Ruotsalaisia tieteistarinoita
Jarppade
Uusin jäsen: Topi Kopakkala