Uhanalainen (Susiraja #2) - Elina Rouhiainen8

Kirja-arvio :: Uhanalainen

Kirjoittanut Möykky

Uhanalainen on mielestäni monin tavoin edeltäjäänsä parempi. Kerronta on hyvää ja juoni on todella koukuttava ja mielenkiintoinen, enkä olisi millään malttanut lopettaa lukemista iltaisin. Tykkään siitä, miten paljon tässä kirjassa keskitytään eri hahmoihin ja hahmokehitystä on reilusti. Varsinkin kaikki sivuhenkilöt ovatkin todella hyvin onnistuneita.

Itse rakkaustarinasta taas en pidä. Tämä tietysti latisti lukukokemusta aika reilusti, onhan kyseessä yksi kirjan keskeisimmistä asioista. Rakkaustarinat eivät yleensäkään voisi kiinnostaa minua vähempää, mutta Mikael ja Raisa ovat kaiken lisäksi ne mielestäni vähiten kiinnostavat hahmot koko kirjassa. Mikä taas tietysti tuottaa omat ongelmansa, he kun ovat päähenkilöitä. Mutta kuten sanoin, tässä kirjassa romanssiin keskitytään onneksi vähemmän ja sivuhenkilöihin ja juoneen enemmän, mikä sopii minulle paremmin kuin hyvin. Kenelle tahansa romantiikasta pitävälle voin kyllä suositella tätä ihan täysin.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Uhanalainen

Kansi: Saara Niinikoski. Sidottu, kansipaperi.

Koukuttavan fantasiasarjan kiihkeästi odotettu toinen osa!

Kaksi hahmoa taistelee revenneen taivaan alla. Saatan vain katsoa vierestä, kun he käyvät toisiinsa kiinni yhä uudestaan ja uudestaan.

Kallion kasvatti Raisa ei Kainuun korven Hukkavaaraan muuttaessaan osannut aavistaa, miten paljon hänen maailmansa muuttuisi. Paettuaan susirajan vaaroilta takaisin Helsinkiin Raisa on yrittänyt keskittyä kaiken tapahtuneen unohtamiseen.

Mutta suuri rakkaus, Mikael, ei ole niin vain unohdettavissa. Eikä Hukkavaara ole vielä paljastanut läheskään kaikkia salaisuuksiaan.

Sudet kutsuvat. On pakko palata takaisin, vaikka se tarkoittaa ajautumista keskellä repivää taistelua. Jos ei edes omiin tunteisiinsa voi luottaa – keneen voi?