Usvatuulen valtakunta (Valtakunta #2) - Sarah J. Maas10

Kirja-arvio :: Usvatuulen valtakunta

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Upea ja koukuttava kirja! Kirjan juoni (josta en nyt kerro mitään) oli jotain aivan uutta. En usko aiemmin lukeneeni mitään näin sadunomaista, mutta kuitenkin realistisesti nykypäivän arvoja ja ajatuksia heijastavaa. Olin koukussa kirjan alusta viimeisen sivun loppuun saakka. Tämä sarja peittoaa mielestäni jopa Throne of Glassin, joka kuitenkin on lempisarjojani.

Usvatuulen valtakunta

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Adrian Dadich. Sidottu, kansipaperi.

KIROUKSENMURTAJA.
VAPAHTAJA.
KEVÄÄN MORSIAN JA YÖHÖN SIDOTTU.

Haltioita uhannut vaara on voitettu, mutta hintana oli Feyren ihmisyys. Kuolemattomuus ei ole lievittänyt Feyren tuskaa. Hän joutui uhraamaan liian paljon pelastaakseen Tamlinin, sydämensä valitun.

Tatuointi Feyren kädessä muistuttaa sopimuksesta, jonka hän teki pelätyn Yön ylivaltiaan kanssa. Hänen on pidettävä lupauksensa, vaikka se repisi hänen sydämensä kahtia. Haltioiden ja ihmisten maailma on kuitenkin tuhon partaalla. Jos Feyre haluaa pelastaa kaikki rakkaansa, hänen on päätettävä, kuka hän todella on – ja otettava haltuunsa voima, joka hänessä piilee.

Häikäisevän Valtakunta-fantasiasarjan toinen osa on täynnä henkeäsalpaavia juonenkäänteitä, kiivasta toimintaa ja maailmoja järisyttävää romantiikkaa.

"Raivokkaan romanttinen, vastustamattoman seksikäs ja hypnoottisen taianomainen." – USA TODAY

"Osuu suoraan suoneen tummaa, ylellistä, seksikästä fantasiaa kaipaaville." – KIRKUS

"Miljoona tähteä ja korkeinta ylistystä parhaalle lukemalleni fantasiakirjalle." – GUARDIAN TEEN REVIEW