Tämän teoksen ilmestymistä olen odottanut kiihkeästi ja unelmoiden siitä asti, kun sain aiemman osan luettua. Se odotus oli kaikessa piinansaan kuitenkin arvoistaan, sillä Usvatuulen valtakunta on kerrassaan hengästyttävä, lumoava ja intohimoinen teos! Jos luulin edellistä osaa parhaimmaksi kirjaksi, olin väärässä. Sillä Usvatuulen valtakunta on jopa edellistä parempi tapahtumillaan ja tunteita nostattavilla käänteillään. En kyennyt laskemaan kirjaa kädestäni ja lopun tullen olin aivan hurmiossa.

Tästä hurmiosta saan kiittää vain ja ainoastaan kirjailijaa. Uskomatonta, kuinka Sarah J.Maasin taito kirjoittaa lumoaa jälleen. Hän todella osaa tuoda uuden näkökulman esille jo tutusta hahmosta muuttamatta kuitenkaan tämän sisintä. Ja tämä häilyvän pieni muutos saa näkemään hahmon uudella tavalla, mikä muuttaa käsityksen koko hahmosta ja hänen yhteensopivuudestaan päähenkilön kanssa. Kerta kaikkiaan loisteliasta!

Tarinan edetessä muuttui tapani nähdä hahmot ja olin jo luonut selkeän kuvan omasta suosikkihahmostani Yön ylivaltiaasta Rhysandista. Hän oli juuri sitä, mitä koko tässä sarjassa onkin kaivattu! Okaruusujen valtakunnassa loin häneen jo pikaisia katseita, mutta Usvatuulen valtakunnassa käännyin vihdoin katsomaan Rhysandia kunnolla ja kaikki oli sillä selvää. Hän oli tullut jäädäkseen niin tarinaan kuin suosikiksenikin.

Kirjan aivan uskomaton ja odottamaton loppu herätti minussa suuria tunteita, mikä minulle tarkoittaa mahtavaa lukukokemusta. Usvatuulen valtakunta on todellakin niitä teoksia, jotka luetaan ja muistetaan. Tämän kirjan tarinaan haluan palata uudestaan ja uudestaan, joten ainoa vaihtoehto on säilyttää se käden ulottuvilla. Lienee siis sanomattakin selvää, että seuraava osa tulee häilymään toiveissani aina sen julkaisuun asti, jollin odotan jo kärsimättömänä sen lukemista!

Tietoa kirjasta :: Usvatuulen valtakunta

Sarah J. Maas Julkaistu: heinäkuu 16, 2020
Tyylit: fantasia, romantiikka, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Sarianna Silvonen. Sidottu, kansipaperi.

Henkeäsalpaavan fantasiasarjan toinen osa.

Haltioita uhannut vaara on voitettu, mutta hintana oli Feyren ihmisyys. Kuolemattomuus ei ole lievittänyt Feyren tuskaa. Hän joutui uhraamaan liian paljon pelastaakseen Tamlinin, sydämensä valitun.

Tatuointi Feyren kädessä muistuttaa sopimuksesta, jonka hän teki pelätyn Yön ylivaltiaan kanssa. Hänen on pidettävä ... (lisää)

Rubiininpuna (Rakkaus ei katso aikaa, #1)Varjelija (The Body Jumper, #3)Rautakuningas (Rauta-saaga, #1)Amerikan kuninkaallisetSmaragdinvihreä (Rakkaus ei katso aikaa, #3)
Uusin jäsen: Soile Kylmälahti