Kirja-arvio: Taikuuden talo

Kirjoittanut kyty - 4.5

Kirja oli kiva yllätys näin aikuisenakin luettuna, ja annan sille vähän ylimääräistä tähteä sen takia, että kirja on juuri sellainen mitä olisin lapsena tykännyt lukea. Jännittävä ja vetävä, ja siinä on mukana paljon elementtejä joista pidin pienenä, vaikka en tietenkään osaa arvioida miten nuorempi nykylukija tämän kokisi. (Tai sellainen, joka on lukenut vastaavia kirjoja minua enemmän.) Aikuislukijalle kirja voi olla vähemmän järisyttävä, mutta minua ei haitannut juurikaan ja lukaisin sen läpi kuin paraskin ahmimisikäinen.

Tietoa kirjasta :: Taikuuden talo

Kelly Ngai, Mikki Lish Julkaistu: elokuu 10, 2020
Tyylit: fantasia, lapset, seikkailu

Alkuteos imestynyt 2020. Suomentanut Terhi Kuusisto. Kannen kuvitus: Maxine Lee. Sidottu.

SISUKKAIDEN SISARUSTEN TAIANOMAINEN SEIKKAILU

”Taskulamppu kädessään Hedy kumartui katsomaan lähempää. Valokuvakehys oli paksussa pölyssä, mutta Hedy erotti kuvassa Johnin, Rosen ja pienen lapsen – äitinsä, arveli Hedy. Juhlahatut päässään he puhalsivat kynttilöitä syntymäpäiväkakusta. Hedyn katsellessa kuvaa, sanat ilmestyivat pölyyn kuin ... (lisää)

Jaan ja Höyheneukko (Jaan, #2)Taikamajakat (Tuikkulahden tarinat, #1)Joulupukki ja minä (Joulu, #3)Sudenhampaat (Aijalin saaren tarut, #3)Helkkä
Rinja
Uusin jäsen: EeFla Q