Koston ja kunnian lapset (Orïshan perintö #2) - Tomi Adeyemi4

Kirja-arvio :: Koston ja kunnian lapset

Kirjoittanut _kirjakeiju_

En ole trilogian ensimmäisen osan fani, eikä tämäkään napannut. Hahmojen kehittelylle ei minun makuuni varata tarpeeksi aikaa tässä tarinassa. Kun he sitten hyvin pian kohtaavat loppumattomien haasteiden vuoren, minulle on aivan yksi ja sama kuinka siinä käy. Tämän kirjan tarina kaikkine koukeroineen jäi näin ollen minulle etäiseksi ja koin sen suorastaan tylsäksi. Kirja muistutti minua Aveyardin Hopea-sarjasta sekä Ahernin Viallisesta ja Täydellisestä.

Koston ja kunnian lapset

Alkuteos ilmestynyt 2019. Suomentanut Outi Järvinen. Kartta: Keith Thompson. Kansi: Sarah Jones. Sidottu.

Henkeäsalpaava taistelu magiasta. Jatkoa kansainvälistä ylistystä keränneelle Veren ja luun lapset -romaanille.

Zélie ja Amari ovat onnistuneet mahdottomassa: tuomaan magian takaisin Orïshan valtakuntaan.

Aateliston ja kansan välit kiristyvät sodan partaalle. Magia voi olla pelastus tai tuho. Zélien on yhdistettävä Orïsha tai maa repeytyy kappaleiksi.

Huikeassa fantasiasarjassa länsiafrikkalainen mytologia kietoutuu elämää suuremmaksi tarinaksi vihasta ja rakkaudesta.

”Tarinan hahmot ovat uskottavia ja syviä. Nopeatempoinen juoni tarjoaa jännitystä lähes joka sivulla.” – Demi

”Upea tarina magiasta, seikkailusta ja kielletystä rakkaudesta. Game of Thronesin fanit ahmaisevat tämän.” – BuzzFeed