Kirja-arvio: Musta torni

Kirjoittanut Jussi - 4.0

Seitsemäs osa on hieno päätös sarjalle. Suuresta pituudesta huolimatta juoni eteni koko ajan vauhdikkaasti. Kirjan lopetus eli Rolandin kohtalon selviäminen oli minusta erittäin hyvä, vaikka jotkut ovat sen tyrmänneet. Pidin paljon myös teoksen eeppisestä tunnelmasta. Kirjassa taphtuneet kuolemat järkyttivät, ja muidenkin päähenkilöiden kohtalot vetosivat tunteisiin. Se, miten tarinan pääpahikset hoideltiin, on herättänyt suuttumusta osassa faneista. Minusta tämä oli toimivaa lukijan odotusten keikauttamista. Seiskaosa voittaa mielestäni kolme edellistä, mutta ensimmäisiin kirjoihin vertailu on vaikeaa. Niiden lukemisesta on yksinkertaisesti niin pitkä aika.

Tietoa kirjasta :: Musta torni

Stephen King Julkaistu: marraskuu 23, 2006
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia
Avainsanat: british fantasy -palkinto, tieteisfantasia, western

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Kari Salminen. Kuvitus ja kannen kuva: Michael Whelan. Sidottu.

British Fantasy -palkinto 2005. Locus-palkintoehdokas 2005 (fantasiaromaanit).

Musta torni -sarjan seitsemännessä osassa Rolandin ka-tet on yhä koossa vaikkakin hajallaan eri aikakausissa ja paikoissa. Susannah-Mia on viety synnyttämään Ukkosenjylyn Fediciin. Jake, Oi ja isä Callahan seuraavat hänen jälkiään Manhattanille Dixie Pig -nimiseen ravintolaan, ... (lisää)

Revolverimies (Musta torni, #1)Susannan laulu (Musta torni, #6)Kolme korttia pakasta (Musta torni, #2)Velho (Musta torni, #4)Callan sudet (Musta torni, #5)
Uusin jäsen: Tiia