Varjojen kuningatar (Throne of Glass #4) - Sarah J. Maas10

Kirja-arvio :: Varjojen kuningatar

Kirjoittanut Book_lover

Kirja ylitti odotukseni ja ne olivat jo muutenkin korkealla. Rakastan Sarah J. Maasin kirjoja yli kaiken. Hänen luomansa maailma ja henkilöhahmot ovat aivan omaa luokkaansa. Minusta on ihanaa seurata sitä, millaisia Aelin ja Rowan ovat yhdessä. Olen hyvin varma siitä, että seuraava kirja on vielä parempi.

Varjojen kuningatar

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Sarianna Silvonen. Kartta: Kelly de Groot. Kannen kuvitus: Alessandro Taini. Sidottu, kansipaperi.

SOTA ON ALKAMASSA.
KAIKKI HEISTÄ EIVÄT EHKÄ SELVIÄ SIITÄ.

Celaena Sardothienilta on riistetty kaikki mitä hän rakastaa. Mutta nyt hän palaa hakemaan kostoa, pelastamaan ennen niin loistokkaan valtakuntansa ja kohtaamaan menneisyytensä haamut.

Hän on ottanut haltuun oikeutetun paikkansa valtaistuinpelissä Aelin Galathyniuksena, Terrasenin kuningattarena. Mutta ennen kuin hän voi nousta valtaistuimelleen, hänen täytyy taistella: Serkkunsa puolesta, joka oli valmis kuolemaan hänen edestään. Ystävänsä puolesta, joka on teljetty kammottavaan tyrmään. Kansansa puolesta, jonka julma kuningas on orjuuttanut ja joka odottaa kuningattarensa voitokasta paluuta.

”Jokainen sivu tässä kiivastahtisessa fantasiakirjassa on adrenaliinipaukku!” – Guardian

"[Throne of Glass -sarjan] tähänastisista paras, mielenkiintoisin osa... Jokainen sivu on täynnä raivoisaa kiihkeyttä, romanttista jännitettä ja vetävää jännitystä." – USA Today