Saarto ja myrsky (Grishaversumi #2) - Leigh Bardugo8

Kirja-arvio :: Saarto ja myrsky

Kirjoittanut Keskiyön kyyhkynen

Luin tämän kirjan hyvin pian aiemman osan jälkeen. Ajattelin, ettei Saarto ja myrskyt ehkä olisi yhtä koukuttava ja viihdyttävä kuin aiempi osa. Tässä olin oikeassa, sillä tämä kirja oli paljon parempi! Juoni oli kiinnostavampi ja runsaampi. Hahmoista aukesi aivan uusia ulottuvuuksia ja löysin itseni ihastumasta Varjoon. Mukaan tuli paljon uusia hahmoja, ja he saivat tarinasta täyden otteen. Kirjan aikana minulla heräsi arvaus Malista -en tosin voi paljastaa tätä arvausta, sillä sen vastaus taitaa paljastua vasta seuraavassa osassa- ja luulen tietäväni hänestä enemmän kuin kirjailija tässä vaiheessa haluaisi. Kaiken kaikkiaan tämä kirja oli mukaansatempaava ja loppu todella järisytti koko tarinaa! En vieläkään ole varma mielipiteestäni Alinasta, mutta asenteeni häntä kohtaan on jo myönteisempi.

Kirja-arvion palautteet +1

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Saarto ja myrsky

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Meri Kapari. Kartta: Keith Thompson. Alkuperäinen kansi: April Ward. Sidottu.

Hengästyttävä fantasiaseikkailu ystävyydestä, lojaaliudesta, vallasta ja rakkaudesta

Alina Starkov on Ravkan ainoa auringonkutsuja, ja kaikki haluavat valjastaa hänen voimansa omaan käyttöönsä. Erityisesti Ravkan voimakkain grisha, Varjo, joka on palannut Sysikuilusta entistä voittamattomampana.

Alina ja Mal ovat paenneet Tosimeren toiselle puolelle. Siellä piilottelu ei kuitenkaan onnistu pitkään, ja Alina huomaa, että hänen ainoa vaihtoehtonsa on oppia hyväksymään voimiensa tuoma asema. Mutta mitä vahvemmaksi voimat kasvavat, sitä syvemmälle Alina vajoaa kielletyn taikuuden houkutuksiin, ja sitä kauemmaksi hän etääntyy rakastamastaan Malista. Alinan on valittava kotimaansa, voimansa ja ikuiseksi uskomansa rakkauden välillä – tai uskallettava panna ne kaikki vaakalaudalle lähestyvän myrskyn kourissa, jonka vain hän voi pysäyttää.

Saarto ja myrsky on kansainvälisen huippusuosion saavuttaneen Grishaversumi-trilogian toinen osa. Alinan tarina alkoi romaanissa Varjo ja riipus. Trilogiasta on parhaillaan tekeillä Netflix-sarja.