Keskilinnan ritarit - J. S. Meresmaa6

Kirja-arvio :: Keskilinnan ritarit

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Juonitteluja, intohimoa ja ritareita. Kertomus sisälsi odottamaani enemmän käänteitä, kun joka toinen henkilöistä paljastui petolliseksi. Olin ymmärtänyt, että kirjan teemat olisivat enemmänkin K18-materiaalia, kun todellisuudessa tällaiset hetket olivat kirjassa melko harvassa. Ihan mukava ritariseikkailuhan tämä oli, yksi lukukerta varmasti riittää.

Keskilinnan ritarit

Kansi: J. S. Meresmaa. Nidottu.

Omalakiseen fantasiamaailmaan sijoittuva pienoisromaanitrilogia yhdistelee niin dekkaria, seikkailua kuin BDSM-henkistä erotiikkaa.

Keskilinna. Kaupunki, jonka kuningas hallitsee alusmaita hovijuonten puristuksessa. Kaupunki, jossa ritarin ovela mieli on hänen paras aseensa – ja toisinaan hänen tuhonsa.

Nuori ja tunnollinen Konno Nasovalainen on valmistumaisillaan aseenkantajain killasta ja kypsä astumaan ritari Jehrem Kovdasin palvelukseen. Kun Jehrem yllättäen kieltäytyykin valitsemasta Konnoa, romahtaa nuoren aseenkantajalupauksen tulevaisuus. Sitten käy ilmi, ettei Jehremin edellisen aseenkantajan kuolema ehkä ollutkaan onnettomuus, ja että Konno saattaa olla vaarassa. Mutta tuleeko uhka läheltä vai kaukaa?

Keskilinnan ritarit koostuu kolmesta pienoisromaanista: Aseenkantajan kunnia, Ritarin ansio ja Kuninkaan tahto. Pienoisromaanit on julkaistu aiemmin e-kirjoina. Painettu versio sisältää epilogin, joka on entuudestaan julkaisematon.