Kirja-arvio :: Kulkuri, noita ja lohikäärme

Kirjoittanut Lexei

Olen perillinen sarjan suuri ystävä jo pitkältä aikaväliltä, mutta tämä kirja oli suuri pettymys. Tarina ei suuremmin jatkanut aiemmin kerrottua tarinaa eikä avannut kuin hieman Eragonin tulevaisuutta. Ikäänkuin kirja olisi kirjoitettu ja tuotettu vain rahan saamiseksi, siitä puuttui kokonaan aiempien kirjojen luonne.

Kulkuri, noita ja lohikäärme

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansi: John Jude Palencar. Kartta ja sisuskuvitus: Christopher Paolini. Sidottu, kansipaperi.

Kulkuri, noita ja lohikäärme
Tarinoita Alagaësiasta
1. osa: Eragon

Avustajana Angela Paolini joka kirjoittaa herbalisti Angelana tarinassa "Tähtien luonteesta".

ODOTETTU PALUU ERAGONIN MAAILMAAN!
KOLME SUURTA TARINAA ALGAËSIASTA.

Eeppistä seikkailufantasiaa parhaimmillaan. Tervetuloa takaisin Alagaësiaan, lohikäärmeratsastaja Eragonin ja hänen Saphira-lohikäärmeensä luo.

On kulunut vuosi siitä, kun Eragon etsi lohikäärmeratsastajille uuden kotiseudun, Valkeat vuoret. Eragonin kaikki aika menee velvollisuuksien ja työn parissa, neuvotteluissa kääpiöiden, haltioiden ja urgalien kanssa, lohikäärmeen munien vartioinnissa, ratsastajien koulutuksessa. Saphira huomaa Eragonin uupumuksen ja neuvoo häntä lähtemään etsimään uusia seikkailuja: ”Mene. Äläkä tule takaisin ennen kuin olet paremmalla tuulella.”

Kuka on majataloon saapuva salaperäinen kulkuri, joka pystyy taikomaan ilman sanoja? Miten käy lohikäärmeen kirouksesta kärsivän Elva-tytön? Päihitttääkö Ilgra Kulkaros-vuoren jättimäisen lohikäärmeen?

Valmistautukaa, lohikäärmeratsastajat! Kaikki ei ole sitä miltä se näyttää. Ratsastaja on maagi, jonka voimat moninkertaistaa hänen kumppaninsa, lohikäärme. Maailma tarvitsee lohikäärmeratsastajia.