Itämeren Auri  (Metsän ja meren suku #1) - Johanna Valkama10

Kirja-arvio :: Itämeren Auri

Kirjoittanut rudi92

Itämeren Auri on mahtava kirja. Juoni on todella kiva ja hahmot erinomaisia. Tapahtumia on paljon, mutta ei kuitenkaan liikaa. Auri ja Haakon ovat molemmat hyviä hahmoja, ja he ovat ihana pari. Muut hahmot jäävät aika taka-alalle, mutta itseäni se ei haitannut.

Kirjan tapahtumat ovat jännittäviä, mutta mielestäni täysin uskottavia. Vaikka Auri joutuukin kokemaan paljon, niin itselleni ei tullut koskaan sellaista "mitä h*lvettiä"-fiilistä, kuten esimerkiksi Kristiina Vuoren Disa Hannuntytär kirjassa.

Olen todella tyytyväinen, että ostin Valkaman kirjasarjan kolme ensimmäistä osaa, sillä ainakin tämä ensimmäinen osa on hengästyttävän upea. Toivottavasti myös sarjan muutkin osat olisivat.

Itämeren Auri

Voiko raakalaismaisen viikingin ja suomalaisen parantajaneidon rakkaus kestää? Romanttinen seikkailusarja alkaa.

Suolammen kylässä asuvalla Aurilla on yksi tavoite: hän haluaa Hämeen mahtavimmaksi parantajaksi. Suunnitelmat joutuvat kuitenkin vaakalaudalle, kun Auri löytää metsästä haavoittuneen, komean muukalaisen. Parantajan tie ei ole vaimon tie, mutta merten takaa saapunut Haakon herättää Aurissa tunteita, joita vastaan on aina vain vaikeampi taistella.

Rautakauden Pohjolaan sijoittuva romanttinen seikkailu vie lukijan linnavuorten maasta Itämeren aalloille, missä viikingit käyvät veristä valtataistelua naapurikansoja vastaan. Aurin ja Haakonin tarinaa värittävät taianomainen pohjoisen luonnon kuvaus sekä suomalainen ja skandinaavinen mytologia.