Täydelliset sotilaat - Anni Nupponen9

Kirja-arvio :: Täydelliset sotilaat

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Tämä kirja yllätti minut täysin! Aluksi se vaikutti olevan sitä, mitä luvattiinkin: Eroottinen scifikertomus täynnä räiskintää ja eroottista latausta keskellä avaruussodankäynnin tiimellystä. Pian se kuitenkin kasvoi ulos näistä raameista ja alkoi käsitellä hyvin perustavanlaatuisin kysymyksiä. Pohdinnat traumojen käsittelystä ja oman elämän muokkaamisesta sellaiseksi kuin itse tahtoo, muodostuvat kertomuksen ydinteemoiksi. Eroottiset agendat nousevat aika ajoin esiin, mutta ennen kaikkea tämä on mielestäni rakkaustarina, jossa rakastutaan itseen ja toiseen.

Täydelliset sotilaat

Täydelliset sotilaat: Eroottinen romaani. Kansi: J. S. Meresmaa. Nidottu.

Täydelliset sotilaat on eroottinen romaani majuri Richard Westistä ja kurittomasta sotilaasta Ellen Wardista. Kirjassa seurataan heidän ihmissuhteensa alkua ja syvenemistä niin sodan kuin rauhankin aikana. Kirja sijoittuu tulevaisuuteen, jossa sotaa käydään usealla planeetalla yhtä aikaa ja jossa siirtoporttiteknologia mahdollistaa nopean liikkumisen galaksin halki. Kirjan pääpaino on kuitenkin ihmissuhteen ja sen kehittymisen kuvauksessa.

Kirja käsittelee myös kummankin päähenkilön ammatti-identiteettiä sotilaana: Richardin asemaa kahden sodan veteraanina ja upseerina, Ellenin kohdalla tämän yritystä löytää oma paikkansa armeijan hierarkiassa sekä kasvua sotilaan ammattiin.

Täydelliset sotilaat on suunnattu aikuislukijoille.