Ikirouta - Alastair Reynolds6

Kirja-arvio :: Ikirouta

Kirjoittanut Spaced_out

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ilmeisesti pienoisromaanit eivät ole minun juttuni... Mutta oli tämä parempi kuin edellinen lukemani (Hitaat luodit). Aikamatkustuksen paradoksit tekevät varmaankin näiden tarinoiden kirjoittamisen pirun vaikeaksi, ja Reynolds kompastuu (siis minun mielestäni, joku muu voi olla eri mieltä) jonkun verran näihin, mutta ihan vetävä tarina ja hyvinkin koskettava loppu. Siinä Reynolds onnistui erinomaisesti. Ihan hyvä yritys tässä vaikeassa taiteenlajissa. Kai minä voin suositella yhden illan lukemiseksi. Thumbs up!

(Mutta en ymmärrä suomalaisen naishahmon nimeä. Mikä juttu tämä on?)

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Ikirouta

Alkuteos ilmestynyt 2019. Suomentanut Hannu Tervaharju. Nidottu.

KORJAA MENNEISYYS.
PELASTA NYKYISYYS.
PYSÄYTÄ TULEVAISUUS.

Vuosi 2080: 71-vuotias matemaatikko Valentina osallistuu kokeeseen, jossa ryhmä tutkijoita pyrkii kirjoittamaan historian uusiksi. Hänen tehtävänään on muuttaa menneisyyttä globaalin katastrofin estämiseksi.

Vuosi 2028: nuori nainen nimeltä Tatjana herää rutiininomaisesta aivoleikkauksesta. Hän alkaa kuulla päässään ääntä, jolla tuntuu olevan oma tahto ja tarkoitusperät.​ Luottaako tunkeilijaan, joka väittää koko maailman selviytymisen olevan hänen käsissään?