Maailmantuskan soturi - Michael Moorcock4

Kirja-arvio :: Maailmantuskan soturi

Kirjoittanut dbgirl

Tarina on ihan hyvä muuten, mutta lopussa tapahtuu typerä käänne ja kaikki on alamäkeä sen jälkeen. Jäi paha maku suuhun lopetuksesta. Kuin kirjoittajaa ei olisi enää kiinnostanut koko tarina ja paketoinut sen äkkiä ja epäuskottavasti kasaan. Nopeasti luettu ja suhteellisen viihdyttävä (hahmot eivät ole järin mukavia mutta itse teksti on soljuvaa ja joskus hauskaakin).

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Maailmantuskan soturi

Alkuteos ilmestynyt 1981. Suomentanut Sauli Santikko. Kannen kuva: Jukka Murtosaari. Nidottu.

World Fantasy -palkintoehdokas 1982, Locus-palkintoehdokas (fantasiakirjat) 1982.

30-vuotinen sota on opettanut kapteeni von Bekin unohtamaan säälin ja huolehtimaan vain omasta henkiinjäämisestään. Kun rutto tarttuu von Bekin joukkoihin, hän jättää miehensä ja lähtee karkumatkalle, joka vie hänet elottoman metsän keskellä piileksivään ylelliseen linnaan.

Linnassa von Bek tapaa kuvankauniin Sabrinan mutta joutuu pian tutustumaan myös Sabrinan isäntään, itse Lusiferiin. Sodan hirmutöiden vuoksi Jumala on kääntänyt selkänsä von Bekille ja luovuttanut tämän sielun Lusiferille ikuisiksi ajoiksi. Mutta nyt Lusifer tarjoaa von Bekille tehtävää, jossa onnistuessaan kapteeni saisi takaisin oman sielunsa ja kauniin Sabrinan.

Mikä on von Bekin tehtävä? Hänen täytyy matkustaa läpi runnellun Euroopan etsimään parannuskeinoa maailmantuskaan...