Saarto ja myrsky (Grishaversumi #2) - Leigh Bardugo5

Kirja-arvio :: Saarto ja myrsky

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Grishaversumi-trilogian toinen osa ei yllä ensimmäisen osan tasolle. Kirja on täynnä seikkailuja, epäselviä tunteita, poliittisia kuvioita ja ennen kaikkea odottamista. Vaikka tapahtuu kaikenlaista jatkuvasti, minulle jäi tunne, että kirjan pääteema on odottaminen ja valmistautuminen kolmanteen kirjaan. Tästä tuleekin voimakkaita täytekirjafiboja. Juonen tilanne vaikuttaa erittäin huonolta elämän kaikilla saroilla. Toivottavasti tähän tulee jokin valon pilkahdus (huomaa viittaus päähenkilön voimaan) sarjan viimeisessä osassa!

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Saarto ja myrsky

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Meri Kapari. Kartta: Keith Thompson. Alkuperäinen kansi: April Ward. Sidottu.

Hengästyttävä fantasiaseikkailu ystävyydestä, lojaaliudesta, vallasta ja rakkaudesta

Alina Starkov on Ravkan ainoa auringonkutsuja, ja kaikki haluavat valjastaa hänen voimansa omaan käyttöönsä. Erityisesti Ravkan voimakkain grisha, Varjo, joka on palannut Sysikuilusta entistä voittamattomampana.

Alina ja Mal ovat paenneet Tosimeren toiselle puolelle. Siellä piilottelu ei kuitenkaan onnistu pitkään, ja Alina huomaa, että hänen ainoa vaihtoehtonsa on oppia hyväksymään voimiensa tuoma asema. Mutta mitä vahvemmaksi voimat kasvavat, sitä syvemmälle Alina vajoaa kielletyn taikuuden houkutuksiin, ja sitä kauemmaksi hän etääntyy rakastamastaan Malista. Alinan on valittava kotimaansa, voimansa ja ikuiseksi uskomansa rakkauden välillä – tai uskallettava panna ne kaikki vaakalaudalle lähestyvän myrskyn kourissa, jonka vain hän voi pysäyttää.

Saarto ja myrsky on kansainvälisen huippusuosion saavuttaneen Grishaversumi-trilogian toinen osa. Alinan tarina alkoi romaanissa Varjo ja riipus. Trilogiasta on parhaillaan tekeillä Netflix-sarja.