Magian väri (Kiekkomaailma #1) - Terry Pratchett7

Kirja-arvio :: Magian väri

Kirjoittanut Muuttohaukka

Olen tähän asti syystä tai toisesta vältellyt Terry Prachettin kirjoja, joten "Magian väri" oli ensitutustumiseni Kiekkomaailmaan. Kirjassa oli ehdottomasti puolensa, mutta en silti voi sanoa vaikuttuneeni. Onhan se ihan humoristinen, joskaan ei mielestäni tarpeeksi hauska. Henkilöhahmot on hyvin kirjoitettuja ja kaikessa erikoisuudessaan Kiekkomaailma on varsin kiehtova paikka. Se mikä tökki eniten oli juoni. Etenkin kirjan ensimmäinen puolisko oli melko uuvuttavaa kahlattavaa enkä missään vaiheessa innostunut todella. Syy ei välttämättä ole yksistään Prachettissa vaan siinä, että "Magian väri" ei ollut aivan minun tyylinen kirja. Huono se ei silti missään nimessä ole. Jää nähtäväksi, luenko vielä Kiekkomaailma-kirjoja.

Magian väri

Alkuteos ilmestynyt 1983. Suomentanut Marja Sinkkonen. Kannen kuva: Josh Kirby.

1. painos: Karisto, 2000. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Karisto, 2004. Nidottu.

Liikkeellä on äärettömän omalaatuinen retkue: täysin tumpelo velho, kirkasotsainen turisti, lohikäärme, matka-arkku joka kipittää kätevästi omilla jaloillaan... ja kaikki tämä jättiläismäisen kilpikonnan selässä.

Vuonna 1983 ilmestynyt MAGIAN VÄRI loi pohjan Pratchettin maailmanmaineelle. Nyt voit lukea miten kaikki alkoi!

Terry Pratchett on Englannin tämän hetken myydyin kirjailija – omaleimainen humoristi jonka tuotantoa on mahdoton luokitella. Hän on luonut aivan oman kirjallisuudenlajinsa.