Kapinalliset (Talon-saaga #2) - Julie Kagawa8

Kirja-arvio :: Kapinalliset

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Pakoilua ja sekavia tunteita, siinä tämä kirja tiivistettynä. Lohikäärmetyttö Ember pakoilee lohikäärmeiden omaa järjestöä ja myös lohikäärmeitä jahtaavaa järjestöä. Siinä samalla hän yrittää selvittää omia tunteitaan kahta kuumaa poikaa kohtaan. Taustalla hänen veljensä punoo juonia. Tästä kirjasta ei siis tapahtumia puutu. Jopa minä, joka pidän juonivetoisesta kerronnasta, olisin ajoittain kaivannut lyhyttä pysähdystä ennen seuraavaan kriisiin syöksymistä. Hyvä tarina tämä kuitenkin on ja kaikkea jännää tapahtuu aivan loogisessa järjestyksessä. Ärsyttää kylläkin miksi Emberin pitää valita poikien välillä, miksi ei voisi vain saada molempia? Reversed harem sopisi tähän sarjaan mainiosti.

Kapinalliset

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Eeva Parviainen. Sidottu, kansipaperi.

Julie Kagawan uutta luovassa trilogiassa ihmishahmoihin kätkeytyneet lohikäärmeet vaeltavat keskuudessamme...

Petturi. Luopio. Kapinallinen.

Lohikäärme Ember Hill, joka oli soluttautunut ihmisten maailmaan Talon-järjestön käskystä, on vaihtanut puolta ja liittynyt kapinallisiin. Hän ei pysty unohtamaan Garret Xavier Sebastiania, Pyhän Yrjänän Veljeskunnan sotilasta, joka on tuomittu kuolemaan petturuudesta pelastettuaan Emberin hengen.

Ember päättää auttaa Garretia. Kapinallisjohtaja Cobaltin avustuksella hän onnistuu vapauttamaan Garretin, josta kapinalliset saavat arvokkaan liittolaisen. Samaan aikaan kun lohikäärmejärjestö pyrkii tukahduttamaan yhä voimistuvan kapinallisliikkeen, Talonin ja Pyhän Yrjänän Veljeskunnan välinen konflikti kiristyy. Suurimittainen sota vaikuttaa väistämättömältä ja Emberin on tehtävä valinta: pitäisikö jatkaa pakenemista vai kohdata rohkeasti vihollisensa?