Pimeyden verkot - Karl Edward Wagner7

Kirja-arvio :: Pimeyden verkot

Kirjoittanut Spaced_out

Tämä tarina nyt ei ole mitenkään kummoinen, MUTTA mielestäni tarina on jotenkin helkutin hyvin kirjoitettu. Vaikka tässä välillä fiilistellään asioita melkeinpä parodiaan saakka, niin silti laadukas teksti pitää tarinan jotakuinkin hyvin liikkeessä, ja tarina on juuri sopivan mittainen. Mielestäni suomennos on myös todella hyvä. Ja erityiskiitos kustantajalle teknisestä työstä; en nyt muista löytäneeni yhtäkään painovirhettä. Yleensä löydän niitä paljon ja hullu kun olen niin se harmittaa pitkään jälkeenpäin. Hyvä ostos Kirjatorilta n. 25 vuotta sitten kymmenellä markalla.

Pimeyden verkot

Alkuteos ilmestynyt lyhennettynä 1970. Suomennettu vuoden 1978 uudistetusta ja täydellisestä laitoksesta. Suomentanut Mika Renvall. Päällys: Peter Mustonen. Nidottu.

Nuorena Pellinin valtiatar Efrel hehkui ylimaallista kauneutta, mutta petettyään aviomiehensä Thovroksen kuninkaan hän sai osakseen hirvittävimmän rangaistuksen minkä nainen voi saada: raahautuessaan raivon härän vetämänä hän muuttui kaunottaresta ruhjoutuneeksi painajaiseksi.

Nyt Efrel armeijoineen janoaa kostoa. Voidakseen toteuttaa haaveensa hän tarvitsee johtajan verenhimoisille joukoilleen. Tähän tehtävään on vain yksi mies kelvollinen, ja hän on mystinen miekkamies Kane. Mutta pystyykö edes kuolematon Kane selviytymään raivohullun Efrelin mielipuolisista oikuista ja Pohjattoman meren hirveistä salaisuuksista?

Karl Edward Wagner on kauhu- ja fantasiakirjallisuuden monitoimimies. Miekkamies Kanesta kertovien teosten lisäksi hän on toimittanut arvostettuja kauhunovellikokoelmia ja toimittanut vuotuista The Year's Best Horror Stories -kirjasarjaa.