Iltasatuja maailmanpalosta (PI #3) - Siri Kolu6

Kirja-arvio :: Iltasatuja maailmanpalosta

Kirjoittanut _kirjakeiju_

Runonomaisella kielellä kirjoitettu selviytymiskertomus. Juoni on mielenkiintoinen ja jännittävä, joskin lukuisat takaumat hieman häiritsivät lukuelämystäni. Jatkuvasti piti lukiessa olla tarkkana siitä, missä aikatasossa nyt seikkaillaan. Hahmot on kirjoitettu monipuolisesti, he ovat yhtä epäselviä kuin todellisetkin ihmiset. Minun oli lukiessa välillä vaikea jättää taakse negatiiviset tunteeni jotain henkilöhahmoa kohtaan, mikäli hän yhtäkkiä muuttuikin siedettäväksi. Juonivetoisen, suoran kerronnan ystävänä en oikein lämmennyt tälle, mutta aivan hyvä kirja tämä on kuitenkin.

Iltasatuja maailmanpalosta

Sidottu.

Kun maailma haluaa nujertaa Pilvin ja hänen kaltaisensa, voi tarinoiden avulla säilyä hengissä.

Pilvin ja Julianin sairastama P-virus on muuttanut heidät. Pihmiset ovat vainottu vähemmistö, uhka ihmisille. He majailevat milloin metroasemilla, milloin hylätyissä tehtaissa, aina valmiina lähtöön. Pilvi alkaa kertoa tarinoita pelastamalleen Julianille, jotta tämä uskaltaisi nukahtaa.

Pihmisten on valittava, vaaditaanko paikka maailmassa sodalla. Pilville selviää, että omienkin joukossa selviäminen riippuu tarinoista – ne voivat pitää hengissä tai ajaa tuhoon.

Iltasatuja maailmanpalosta jatkaa itsenäisenä teoksena romaanien Pelko ihmisessä (2013) ja Ihmisen puolella (2014) tarinaa.