Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää - Walter Moers10

Kirja-arvio :: Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää

Kirjoittanut Moonflower

Tämä on paras kirja koko maailmankaikkeudessa! Kapteeni Sinikarhun 13 ja ½ elämää on täydellinen sekoitus fantasiaa, huumoria ja mielikuvitusta. mielestäni kaikkien tulisi lukea tämä kirja. Kaikki hahmot ovat ihania, ei sen väliä ovatko ne hyviä vai pahoja. Miksi tälläisiä kirjoja ei ole useampia? Olen lukenut kirjan n. 4 kertaa, ja jaksaisin lukea sen yhä uudestaan. Juoni ja hahmot ovat vaan nerokkaan loistavia! Voin luvata, että jos luette, ette missään nimessä pety.

Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Marja Kyrö. Kuvat: Walter Moers. Kannen suunnittelu: Päivi Puustinen.

1. painos: Otava, 2001. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Otava, 2003 (3. painos 2006). Seven. Nidottu.

Ilmassa on kaukaisten nuotiotulten tuoksu, johon on sekoittunut häivähdys kanelia. Siinä tuoksuu seikkailu!

Uskomattoman hullu, sinisenhauska kertomus Kapteeni Sinikarhun kolmentoista ja puolen elämän ihmeellisistä vaiheista Zamonian mielikuvitusmaailmassa, jossa kaikki on mahdollista – paitsi pitkästyminen.

”Sinikarhulla on kaksikymmentäseitsemän elämää. Paljastan teille, hyvät lukijat, niistä kolmetoista ja puoli, loput pidän omana tietonani.”

Zamonian mantereella elävät kaikki omituiset oliot, jotka on karkotettu ihmisten normaalista arkipäiväisestä maailmasta. Siellä asuu myös Kapteeni Sinikarhu. 13 1/2 ensimmäisessä elämässään Sinikarhu joutuu toinen toistaan karmaisevampiin seikkailuihin ja välttää kuoleman usein vain hiuksenhienosti. Nokkela seikkailueepos yhdistää fantasian, sadun ja kauhutarinan; se ilahduttaa niin mielikuvitusta kuin sydäntä.