Kirja-arvio: Sormuksen ritarit

Kirjoittanut Jehudiel - 3.0

Olen lukenut Sormusten Ritarit koko trilogian käsittävästä yhteisniteestä aikaa sitten, mutta sanon, että kyllä tämä ihan kelvollista fantasiaa oli. Tolkienin teksti on ehkä hivenen raskaslukuista ja yksityiskohtiin se pysähtyy välillä aika pitkäksikin aikaa (kerran jossain Morian lähettyvillä taidettiin kuvailla maisemaa melkein sivun verran!), mutta sainhan minä sen ekan osan luettua. En anna neljää tähteä, se voisi antaa väärän kuvan. Mutta onhan kolmonenkin ihan kelvollinen.

Tietoa kirjasta :: Sormuksen ritarit

J. R. R. Tolkien Julkaistu: 1973
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: elokuva, keski-maa

Alkuteos ilmestynyt 1954. Suomentaneet Kersti Juva ja Eila Pennanen. Runot suomentanut Panu Pekkanen. Tarkistettu laitos: WSOY, 2002. Päällys: Sami Saramäki. Sidottu, kansipaperi. Painostiedot Kontuwikissä.

PITKÄ MATKA PIMEYDEN VALTAKUNTAAN

Kun tummat pilvet kerääntyvät Keski-Maan taivaalle ja mantereen mahtavien katse on suuntautunut muualle, joutuvat pienet ja hiljaiset tekemään ... (lisää)

Koston ja kunnian lapset (Orïsha, #2)Ikuisesti, siskoniTaistelun myrskyt (Throne of Glass, #5)Mifongin mahti (Mifonki-sarja, #3)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)
Mustelmann, LordStenhammar, Lyyskis
Uusin jäsen: Topi Kopakkala