Uusimmat kirja-arviot

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 317

Kuninkaan kahleet (Hopea, #3) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (19.08.2017)
Kuninkaan kahleet - Victoria Aveyard

Kuninkaan kahleet oli lievä pettymys aiempaan osaan verraten. Odotin jotain enemmän, mutta kirjan ensimmäiset sykähdyttävät tapahtumat sijoittuivat vasta reilusti yli puolivälin. Maven oli kirjassa paljon esillä, mutta lähinnä vain häiritsi ja ärsytti lukukokemusta. Mare taas tuntui muuttuneen hahmona suuresti, eikä suunta ollut minulle mieluinen. Häneen joutui tutustumaan uudelleen ja miettimään onko halua lukea kirjaa loppuun. Muita hahmoja tuotiin hyvin esiin luonteensa ... (lue lisää)

Punainen kuningatar (Hopea, #1) kirjoitti kirja-arvion (19.08.2017)
Punainen kuningatar - Victoria Aveyard

Erittäin koukuttava teos! Aloitin kirjan lukemisen kirjastossa ilman sen suurempia odotuksia. Päädyin kadottamaan ajantajuni ja lukemaan kirjaa kirjaston sulkemisaikaan asti. Tarpeetonta sanoakin, että lähdettyäni minulla oli kirja laukussani, enkä malttanut päästä kotiin ja lukemaan lisää.

Alusta asti kirja piti otteessaan, ja tapahtumat tapahtuivat sopivassa tempossa. Fantasiakirjoissa näkee paljon samoja stereotypioita; kipakka mutta oikeamielinen tyttö, normeista ... (lue lisää)

Prinssi jolla ei ollut sydäntä Kati Heikkinen kirjoitti kirja-arvion (18.08.2017)
Prinssi jolla ei ollut sydäntä - Anu Kuusenoksa

Kirjan tarina oli mukaansatempaava sekä ajatuksia ja tunteita herättävä. Kirjan lopussa tunsin surun sekaista haikeutta tarinankerronnan loppuessa. Edellisen kerran koin vastaavan haikeuden J.K. Rowlingin kirjoittaman kirjan lopussa. Odotan innolla Kuusenoksan seuraavaa teosta.

Vain puoliksi kuningas (Särkynyt meri, #1) Emelie kirjoitti kirja-arvion (16.08.2017)
Vain puoliksi kuningas - Joe Abercrombie

Reipas seikkailukertomus, jossa seurataan nuorukaista nimeltä Yarvi. Tälle sattuu ja tapahtuu kaikenlaista jopa jossain määrin liian nopeassa tahdissa. Hyvin selvälinjainen juoni, jossa oli onneksi muutama twist, joka paransi lukukokemusta merkittävästi. Hieno henkilökehistystarina, vaikkakin aika yksioikoinen.

Oryx ja Crake (MaddAddam-trilogia, #1) Emelie kirjoitti kirja-arvion (16.08.2017)
Oryx ja Crake - Margaret Atwood

Tämä oli helppolukuinen teos, mutta ei oikein saanut minua mukaansa. Lumimies oli sinänsä ihan symppis hahmo, mutta en jaksanut kiinnostua Oryxista ja Crakesta, mikä olisi ollut jokseenkin oleellista tarinan kannalta.

Vaiennut oraakkeli (Apollon, #1) PercyJacksonfani kirjoitti kirja-arvion (15.08.2017)
Vaiennut oraakkeli - Rick Riordan

Rick Riordan on taiteilija.

T A I T E I L I J A.

Ei voi sanoa mitään muuta. 10/5

Kullervon tarina Kuunliekki kirjoitti kirja-arvion (14.08.2017)
Kullervon tarina - J. R. R. Tolkien, Verlyn Flieger

Antaisin tälle kaksoisarvosanan jos voisin. Itse Kullervon tarinalle 3 tähteä, muulle jota oli puuduttavan paljon 2 tähteä. Arvosana tulee siis näiden yhdistelmästä ja yleisestä lukukokemuksesta. Olen hieman pettynyt siihen että itse tarina käsitti kirjasta niin pienen osan. Tietenkään se ei ole kirjan tekijän vika, jos Tolkien ei tarinasta pidempää ja valmiimpaa ole kirjoittanut, mutta ehkä nimeksi olisi voinut laittaa esim. 'Kullervon tarina ja tutkielma sen vaikutukista ... (lue lisää)

Rakastaja - vihdoinkin (Mustan tikarin veljeskunta, #11) Minna Hannonen kirjoitti kirja-arvion (14.08.2017)
Rakastaja - vihdoinkin - J. R. Ward

Ihan liian pitkä aika päässyt vierähtämään ku viimeksi päässyt uppoutumaan wardin vamppyyrien maailmaan. Olin aluksi hieman epäileväinen homo pari asetelmaa kohtaan Mutta rakastuin kyllä pääpariin ja loppujen lopuksi oli tosi virkistävää välillä lukea hieman eri näkökulmasta vaikka pohjimmainen ajatus kirjoissa onkin melko samanlainen. Silti kirjat eivät ole koskaan olleet puuduttavia toistensa toistoja ja tämä kyllä ylsi yhdeksi parhaimmista. Sivujuonia oli myös ... (lue lisää)

Odininlapsi (Korpinkehät, #1) DorothyD kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Odininlapsi - Siri Pettersen

Olipas hyvä! Ja koukuttava!

Aluksi ärsytti, kun moni asia tuntui niin epäselvältä. Esim.se mitä henkilöt ovat, tai mitä eroa on mainituilla yminväellä ja odininsukuisilla, minkälainen kyky henkilöille tärkeä syleily onkaan... saattoi toki vaikuttaa, että luin e-kirjana, joten takakansia ja sivuja ei noin vain selailtu. Mutta kun kysymysmerkkinä vain luki kirjaa, niin kohta huomasi, että kysymyksiin alkoi tulla vastauksia ja ettei kirjaa voinut kesken jättää! Ei mitään simsalabim- taikoja, mutta yliluonnollista silti..

Varjojen ratsu (O'Dwyerin serkut -trilogia, #1) DorothyD kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Varjojen ratsu - Nora Roberts

En päässyt kirjassa toista lukua pidemmälle. Jotenkin vain tympi se ylettömään mystisyyteen pyrkiminen. Tai ehkä se vain johtui siitä, että kyseessä on ns. harlekiinihömpän kirjoittaja, jonka teokset vain huononee kirja kirjalta..

Puoliksi poissa (Half Bad -trilogia, #3) Pyrexia kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Puoliksi poissa - Sally Green

Viimeinen kirja luettu, joten josko tähän kirjoittaisi tarkemman arvion koko sarjaan liittyen.

Tekstistä huomasi mielestäni alusta loppuun asti, että on kyse aloittelevasta kirjailijasta. Sarja oli hyvin väkivaltainen, hahmot etäisiä, tunteista kuvailtiin vain ääretöntä vihaa ja raivoa tai järjetöntä/sokaisevaa rakkautta. Mielestä tästä olisi saanut hyvän sarjan, juonen idea oli mielenkiintoinen, mutta ehkä vähän kiireellä tehty ja kirjailija vielä hieman ... (lue lisää)

Puoliksi villi (Half Bad -trilogia, #2) Pyrexia kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Puoliksi villi - Sally Green

Tuli luettua tämä heti ensimmäisen osan jälkeen ja täytyy sanoa, että ei pääse vieläkään tämä kirjasarja suosikkeihini. Kyllähän tässä kirjassa tapahtui ja paljon, mutta itseäni häiritsee se väkivaltaisuus ja sen tarkka kuvailu, muuten mennään aika nopeaa tahtia eteenpäin. Tästä puuttuu mielestäni tasapaino, jos kuvaillaan väkivaltaisia kohtauksia pilkun tarkasti, niin kuvailtaisiin muutakin. Minua ei saa innostumaan kirjasta pelkällä väkivallalla, vaan kunnollisella juonella.

Puoliksi paha (Half Bad -trilogia, #1) Pyrexia kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Puoliksi paha - Sally Green

Tämä ja toinen osa odotteli hyllyssä pari vuotta, ja viimeinenkin osa hetken, ennen kuin tuli "sopiva" aika lukea. Kerronta tyyli oli erikoinen ja alku oli mielestäni sekava. Kerrontatyyliltään tämä olisi sopinut nuoremmille, mutta väkivaltaisuutensa puolesta ehkä ei.  Toivoin tältä kirjalta enemmän.

Ada Gootti ja hiiren haamu (Ada Gootti, #1) PercyJacksonfani kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Ada Gootti ja hiiren haamu - Chris Riddell

Kirja on hyvä, tykkäsin erityisesti hauskoista hahmoista (Kingsley on lempparini). Myös viittaukset taiteeseen ja kirjallisuuteen (mm. Gootin Venus, Hebe Poppanen) ovat hyviä. Kuvat ovat myös hienoja ja hyvin piirrettyjä. Rakastan Lucy Borgiaa!!! Hän on niin ihana!!

Ihmissatama rudi92 kirjoitti kirja-arvion (13.08.2017)
Ihmissatama - John Ajvide Lindqvist
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Paljastettu (Yön talo, #11) Luinwen kirjoitti kirja-arvion (11.08.2017)
Paljastettu - P. C. Cast, Kristin Cast

Vähän väsähtäneempi ja venytetyn tuntuinen osa pitkässä kirjasarjassa.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/08/kirja-arvostelu-p-c-cast-kristin-cast.html

Lasinen miekka (Hopea, #2) jp kirjoitti kirja-arvion (10.08.2017)
Lasinen miekka - Victoria Aveyard

Aivan uskomaton kirja! Mukaansa tempaiseva ja samaistuin nopeasti. Välillä sisarukseni katsoivat mua ihan ihmeissään kun itkin ja raivosin silloin kun marekin kirjassa. Loppu jäi pahaan kohtaan ja jäin innolla odottamaan seuraavaa osaa jonka luin heti jälkeen päin. Suosittelen varsinkin nuorille mutta myös joillekin aikuisillekkin.

Noaidin tytär: Tulva (Noaidi-trilogia, #2) Marski kirjoitti kirja-arvion (10.08.2017)
Noaidin tytär: Tulva - Essi Tammimaa

Tiedän, että arvioin edeltäjän melko huonoksi, mutta kyllä silti tarina pitää saada päätökseen.

Tää oli  yhtä epätasainen kuin edeltäjänsä. Lisäksi tämä oli todella tylsä. Joo, trilogiassa on vielä yksi osa tulossa, mutta olisi tässäkin voinut olla jännittävä huippukohta sydämentykytyksineen, sen sijaan sain vain hämmentävän "Mitä tapahtuu" - tarinan. Osa tapahtumista tuntui tapahtuvan ilman mitään syytä, tulevan ihan puskista.

Edelleen plussaa juonesta, joka on ihan hyvä.

SS Lontoo Matti Karjalainen kirjoitti kirja-arvion (08.08.2017)
SS Lontoo - Len Deighton

Len Deightonin "SS Lontoo" (WSOY, 1979) on vuoteen 1941 sijoittuva vaihtoehtohistoriallinen jännäri, jonka tapahtumat sijoittuvat saksalaisten miehittämään Iso-Britanniaan. Scotland Yardin rikostarkastajana työskentelevä Douglas Archer sotkeutuu murhaa selvittäessään kovaan ja kyyniseen peliin, johon liittyvät niin atomipommiprojektin salaiset kaavat kuin Towerin linnaan teljetyn kuninkaan tulevaisuuskin.

Romaanin kuvaama maailma on kova ja kyyninen. Leikkiin ... (lue lisää)

Fullmetal Alchemist Emelie kirjoitti kirja-arvion (07.08.2017)
Fullmetal Alchemist - Hiromu Arakawa

Fullmetal Alchemist on minusta parhain mangasarja ikinä, en tiedä sitten paljonko sillä on merkitystä, että aloitin mangaharrastukseni sillä useita vuosia sitten. Fma on myös siitä mukava manga, että sitä voi suositella myös muillekin ei-mangan ystäville. Olen nyt lukemassa tätä kolmatta kertaa uudelleen ja voisinpa jopa väittää, että sarja kestää uudelleen luvun vaikka kuinka monta kertaa. Taustajuoni on erinomainen ja sarjan hahmojen rikkaus, ilmekkyys ja syvyys kolahtavat joka kerta.

Kuoleman käytävä Emelie kirjoitti kirja-arvion (07.08.2017)
Kuoleman käytävä - Stephen King

Kuoleman käytävä oli kokonaisuutena onnistunut, se piti otteessaan ja jätti loppujen lopuksi hyvän mielen. Kauhukirjallisena teoksena en tätä pysty näkemään, mutta jotain hyvin kingimäistä se kuitenkin oli. Pohjalla on hyvin yksinkertainen idea, josta on kuitenkin saatu monipolvinen juoni. Olen nähnyt leffan joskus aikoja sitten ja siitä on jäänyt aika vahvat mielikuvat, mutta oli tämä kirja parempi. Ehdottomasti lisätähdet siitä, että King ei jaarittele turhia ... (lue lisää)

Vainuttu (Susiraja, #4) Kirsi kirjoitti kirja-arvion (06.08.2017)
Vainuttu - Elina Rouhiainen

Aluksi tuntui ettei tarina oikein etene kun se jo äkkiä onkin täydessä vauhdissa. Paljon tapahtui ja välillä ei oikein mitään. Kirja oli hyvä! Yllättävän mutta silti niin "no niin tietysti" lopun kanssa.

Varjojen ratsu (O'Dwyerin serkut -trilogia, #1) mörrimöykky kirjoitti kirja-arvion (06.08.2017)
Varjojen ratsu - Nora Roberts

Ihanan kepeää luettavaa kesälomalaiselle. Ei mitenkään erityisen mieleenpainuva, mutta aloitan sarjan toisen osan

hyvillä mielin.

Tyttö peilissä Jassica kirjoitti kirja-arvion (06.08.2017)
Tyttö peilissä - Cecelia Ahern

Cecelia Ahernin kirjat ovat aina olleet mieleeni. Tähänkin tartuin suurin odotuksin. Kirjassa oli kaksi lyhyttä aikuisille suunnattua kertomusta. Ensimmäinen tarina oli oikein hienosti rakennettu, mutta loppui ikävästi lyhyeen. Aiheesta olisin voinut lukea enemmänkin. Toinen tarina oli hieman sekava eikä sykähdyttänyt minua samalla tavalla kuin ensimmäinen.

Legioona (Talon-saaga, #4) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (05.08.2017)
Legioona - Julie Kagawa

Odotin kovasti Legioonan ilmestymistä ja toivoin jotakin mullistavaa. No, ihan siihen ei päästy.... Juonesta puuttui intohimo aivan täysin, enkä käsittänyt Emberin sekoilua. Miksi hänen on niin väikea tajuta, että Riley on ainoa oikea vaihtoehto?! No, Garret jatkoi tavanomaista (lue ärsyttävää) käytöstään ja sai minut repimään hiuksiani. Hänen pitäisi jo oikeasti ymmärtää olevansa väärässä kirjasarjassa ja palata omaan gentreensä. Kirja oli kuitenkin hyvin ... (lue lisää)

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 317

Paikalla 5 jäsentä ja 45 vierailijaa: