Uusimmat kirja-arviot

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 329

Kaaoksen päivät (The Young World, #1) Niko Heikkinen kirjoitti kirja-arvion (25.05.2018)
Kaaoksen päivät - Chris Weitz
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Muistojenlukija (Väki, #1) vwitikai kirjoitti kirja-arvion (23.05.2018)
Muistojenlukija - Elina Rouhiainen

Elina Rouhiaisen Susiraja-sarja on yksi suosikeistani, joten odotin tältä kirjalta paljon eikä se tuottanut missään määrin pettymystä. Erittäin hyvä ja koukuttava. Olen hidas lukija, mutta tämän ahmin muutamalla lukukerralla. Syksyllä ilmestyvä jatko-osa on jo varattu kirjastosta.

Silmikivi (Spiderwickin kronikat, #2) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (21.05.2018)
Silmikivi - Holly Black, Tony DiTerlizzi

Ei yhtä mielenkiintoinen kuin aloitusosa, mutta silti mukava. Varsnikin Simonin päätös lopussa ottaa aarnikotka lemmikiksi hellytti. Tässä osassa alkaakin jo vähän tapahtua, mutta pienin askelin edetään siitä huolimatta. Todella viisas ratkaisu, on ihan mahtavaa lukea vaihteeksi tarinaa, joka ei heitä yli liian kovaa ja korkealta.

Haltijakirja (Spiderwickin kronikat, #1) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (21.05.2018)
Haltijakirja - Holly Black, Tony DiTerlizzi

Parempi ja synkempi kuin ajattelin. Mietin hetken, antaisinko jopa 3,5 tähteä, mutta en sentään. Kirjan luki helposti alle tunnissa, taidan ylittää kohderyhmän keski-iän. Mutta kyllä minä silti huomasin, että kirja oli selvästi poikkeuksellisen laadukas varhaisnuorten kirjaksi. Koska yliluonnollista ei ollut tukahduttavan paljon, jatkoa jää odottamaan. Raikasta ja miellyttävää luettavaa kaikin puolin.

Varjojen kaupungit I–III Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (21.05.2018)
Varjojen kaupungit I–III - Cassandra Clare

Ensimmäinen puolisko läpikäyty. Ei hassumpaa, ei ollenkaan. En huomannut suuria laatueroja kirjojen välillä joten odotukset pysyvät korkealla jatkoa ajatellen. En osaa nimetä tähänastisista kirjoista parasta tai huonointa, mikä on hyvä asia, sillä se viestii myös tasaisesta, hyvästä laadusta.

Lasikaupunki (Varjojen kaupungit, #3) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (21.05.2018)
Lasikaupunki - Cassandra Clare

Vahva kolmonen. Toimintaa riitämiin ja yllättävän paljon verta roiskuu. Melko hulppeita paljastuksiakin luvassa, mikäli on hahmoihin mieltynyt. Varjojen kaupungit on mainio välipala, mikäli tällaine yliluonnollinen teinihömppä on mieleen. Minulle on aina tiettyinä kausina. Lukekaa poies, ei ole pettymys.

Ronja, ryövärintytär Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (18.05.2018)
Ronja, ryövärintytär - Astrid Lindgren
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6) HourglassEyes kirjoitti kirja-arvion (17.05.2018)
Paimenen kruunu - Terry Pratchett

Viimeiselle kirjalle viisi tähteä. Ikävästä Kiekkomaailmaa kohtaan.

Archie Greene ja korpin loitsu (Archie Greene, #3) PercyJacksonfani kirjoitti kirja-arvion (16.05.2018)
Archie Greene ja korpin loitsu - D. D. Everest

Rakastan tätä kirjaa!

Joutomaa (Musta torni, #3) LongWalk kirjoitti kirja-arvion (08.05.2018)
Joutomaa - Stephen King

Musta torni saa hyvän jatkon. Poikkeaa paljon kahdesta aikaisemmasta osasta, vaikkakin hyvällä tavalla.

Reginan laulu rudi92 kirjoitti kirja-arvion (08.05.2018)
Reginan laulu - David & Leigh Eddings

Reginan laulu on todella hyvä kirja. Sen tapahtumat tempaisivat minut heti mukaansa, eikä kirjaa meinannut haluta ... (lue lisää)

Muumit ja suuri tuhotulva (Muumikirjat, #1) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (04.05.2018)
Muumit ja suuri tuhotulva - Tove Jansson

Ei ihan parhaita muumeja, mutta pakko myöntää, että kirjassa on synkänkaunis ja sadunomainen tunnelma, mikä on ihan mahtavaa. Voisi olla vähän paksumpikin opus. Täysin erilainen kuin piirretyt!

Kolme korttia pakasta (Musta torni, #2) LongWalk kirjoitti kirja-arvion (02.05.2018)
Kolme korttia pakasta - Stephen King

Yllättävän hyvän teoksen saa tehtyä vaikka pääosin kaikki tapahtui varsin yksitoikkoisella rannalla. Epätoivon kaupunki ja Piina osoittavat Kolmekorttia pakasta-teoksen lisäksi että King hallitsee tarinankerronnan varsin rajatussakin miljöössä. Toistaiseksi Ronald ei ole taas yksin

Haudattu jättiläinen Eija kirjoitti kirja-arvion (30.04.2018)
Haudattu jättiläinen - Kazuo Ishiguro

Kirjasta on vaikea sanoa millä asteikolla siitä pidin. Lukukokemuksena kirja ei ollut kokoajan parasta mahdollista, välillä sisällössä oli melko puuduttavaakin sanailua.  Mutta kun kirjan saa päätökseen, lukeminen palkitaan. Lopetus on varsin onnistunut ja se saa viimeistään miettimään tarinan merkitystä. Tulkintoja voi olla useita, mutta itselleni se kuvasti vanhenemista, elinikäistä kumppanuutta ylä- ja alamäkineen, luopumista ja myös anteeksiantoa.  Tarina on ... (lue lisää)

Pakenijat (Kevätuhrit, #3) lolde kirjoitti kirja-arvion (28.04.2018)
Pakenijat - K. K. Alongi

Juoneltaan kirja oli hyvä ja mukaansatempaava, siihen oli myös liitetty paljon yllättäviä käänteitä. Hahmot ovat kasvaneet huomattavasti matkansa aikana, eikä Jadekaan ollut enää niin ärsyttävä kuin ensimmäisessä kirjassa.

Esikoinen (Perillinen, #2) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (27.04.2018)
Esikoinen - Christopher Paolini

TAPPAVAN TYLSÄ. Ei taisteluita. Ei paljastuksia. Ei ihmissuhdedraamaa. Ei menetyksiä. Ei onnenpotkuja. Ei taikuutta. Ei kerta kaikkiaan mitään. Tyhjää jaarittelua monen sadan sivu edestä, juonen etenemättä metriäkään mahtavasta ykkösosasta. Ihan valtava pettymys. Lue, jos haluat kehittää hermoja. Älä lue, jos odotat yhtä korkeaa tasoa kuin Eragonissa.

Ennuskivien mahti Velma kirjoitti kirja-arvion (27.04.2018)
Ennuskivien mahti - Flavia Bujor

Luin kirjan ensimmäistä kertaa silloin kun se oli uusi. Tykkäsin siitä silloin, vaikken periaatteessa ollutkaan enää kohderyhmää iältäni. Myös aikuisena luettuna tarina tuntuu edelleen toimivan, vaikken olekaan muutamaan vuoteen kirjaa lukenut. Reaalimaailman ja fantasiamaailman yhdistäminen toimii kirjassa hyvin. Itse en tässä huomannut mitään ongelmia, joista haluaisin syyttää kirjoittajan nuorta ikää, vaan kirja tuntui hyvältä tällaisenakin. Hyvään lukukokemukseen ... (lue lisää)

Faaraon haudan vangit (Lampun lapset, #1) Velma kirjoitti kirja-arvion (27.04.2018)
Faaraon haudan vangit - P. B. Kerr

Kirja oli lojunut vuosia omassa hyllyssä lukemattomana ja nyt harmittaa, etten ollut lukenut sitä aiemmin. Vanhana tuhannen ja yhden yön satujen fanina tämä sarja on kyllä todella hyvä löytö, koska kirjoissa on jotain samaa henkeä. Dzinnien ja vanhan taikuuden maailma ei ole fantasiakirjallisuudessa viellä läheskään loppuunkulutettu, niin sarja tuntuu tosi tuoreelta. Sarjan lukeminen on vielä kesken, mutta tässä vaiheessa tämä ensimmäinen osa on ollut paras.

Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14) Tintti kirjoitti kirja-arvion (26.04.2018)
Peto - J. R. Ward

Kaikista vähiten tykkään näistä Marya ja Rhagea koskevista kirjoista!Ärsyttää,kun se "hollywood" soittaa sitä suutaan koko ajan!Mutta se ns.sivujuoni missä käsiteltiin Xorin ja Laylaa oli paras!Odotin todella paljon sitä uutta kirjaa,mutta saa nyt nähä tuleeko sitä suomeksi?Ihope so!!

Kruunu (Valinta-sarja, #5) jp kirjoitti kirja-arvion (26.04.2018)
Kruunu - Kiera Cass
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Pikku vampyyri ja kreivi Dracula (Pikku vampyyri, #16) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (25.04.2018)
Pikku vampyyri ja kreivi Dracula - Angela Sommer-Bodenburg
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Pikku vampyyri luokkaretkellä (Pikku vampyyri, #14) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (25.04.2018)
Pikku vampyyri luokkaretkellä - Angela Sommer-Bodenburg

Tässäpä on aika pirteä kokoonpano kyseessä. Mukava ajatus yhdistää Antonin vampyyri- ja ihmisystävät. Kaikkihan nyt tykkäävät juhlista!

Pikku Vampyyri ja tyhjän arkun arvoitus (Pikku vampyyri, #12) Adolfina Romanov kirjoitti kirja-arvion (25.04.2018)
Pikku Vampyyri ja tyhjän arkun arvoitus - Angela Sommer-Bodenburg

Olen lukenut Pikku Vampyyrejä joskus satunnaisessa järjestyksessä, ne toimivat usein melko hyvin itsenäisinä kirjoina (nyt alan kiinnostua taas pikkuhiljaa). Tämäkin toimii siinä suhteessa, mutta loppu jää todella vajaaksi tässä osassa. Koko ajan lupaillan, että lopussa on luvassa jokin suuri ja jännittävä paljastus, mitä ei kuitenkaan koskaan tule, eikä minkäänlaiseen vaaratilanteeseen jouduta. Ihan kin tarina keskeytettäisiin juuri ennen huippukohtaa.

Etäiset kaiut (Soturikissat: Tähtien enne, #2) lolde kirjoitti kirja-arvion (23.04.2018)
Etäiset kaiut - Erin Hunter

Alku tuntui todella takkuavan, eikä juoni tuntunut etenevän juuri mihinkään, mutta sitten alkoi tapahtua rytinällä ja jännitys jatkui aivan viimeiselle sivulle asti. Kirjan lopetus oli taas todella onnistunut, onneksi hyllyssä odottaa jo kaksi seuraavaakin osaa luetuksi tulemista.

Revolverimies (Musta torni, #1) LongWalk kirjoitti kirja-arvion (22.04.2018)
Revolverimies - Stephen King

Mukavan sekava ja arvoituksellinen jännäri. Osittain jopa scifiä. Yksinäisen miehen pitkä matka on alkanut. Innolla odottaen jatko-osien lukemista

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 329

FreakyMike, punnort, Nokka10