Uusimmat kirja-arviot

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 314

Herääminen Astorethein kirjoitti kirja-arvion (28.06.2017)
Herääminen - Stephen King

Kesälomalla tuli palattua vuosien tauon jälkeen kauhulegendan visioiden pariin ja aika hyvinhän tämä kolahti, vaikka varsinaista kauhua teos ei juuri sisälläkään. Alussa kuvataan päähenkilön lapsuutta, jolloin hänen pieneen kotikaupunkiinsa saapuu uusi pappi, joka pistää kulmakunnan asiat vinksalleen. Uskonnollinen yhteisö suorastaan rakastuu komeaan ja mukavaan pappismieheen, mutta sitten tapahtuu jotain ja papin on pakko lähteä pois. Päähenkilö ajautuu elämässään ... (lue lisää)

Nälkäpeli (Nälkäpeli-trilogia, #1) Moonlight kirjoitti kirja-arvion (27.06.2017)
Nälkäpeli - Suzanne Collins

Tulevaisuuden maailma, jossa kehitettiin kaikkien aikojen sairain peli. Joka vuosi tähän peliin lähetetään 24 lasta taistelemaan areenalla, kuin urheilussa. Mutta ainoa ero on, että he taistelevat selviytymisestään ja siitä kuka on viimeiseksi elossa. Niin pelottavaa, sadistista mutta myös nerokasta! Yksi mielenkiintoisimmista, vaikkakin kauhistuttavimmista ajatuksista mistä olen kirjoissa lukenut. Mutta muuta en voi sanoa kuin, että rakastuin sarjaan aivan täyttä ... (lue lisää)

Rienaus LongWalk kirjoitti kirja-arvion (27.06.2017)
Rienaus - Douglas Preston

Ehkä odotukset olivat liian kovat sillä kirja oli pettymys.

Tiimalasi (Everlife, #1) Wind kirjoitti kirja-arvion (25.06.2017)
Tiimalasi - Gena Showalter

Tiimalasi oli pienoinen pettymys, näistä aineksista olisi saanut hyvänkin kirjan. Tarina oli monin paikoin epäuskottava ja suomennos huono. Kelpaa viihteeksi jos ei ole liian kriittinen.

Langennut Pyrexia kirjoitti kirja-arvion (20.06.2017)
Langennut - Lauren Kate

Näin tästä elokuva-trailerin, joka tuntui mielenkiintoiselta ja tästä syystä hommasin kirjan itselleni. Elokuvaa en siis ole nähnyt, joten kirjan sai lukea "puhtaalta pöydältä". En ihastunut tähän kirjaan, tuntui kuin olisi lukenut ja lukenut, mutta mitään mielenkiintoista ei tapahdu, mikään ei etene, junnataan paikallaan, päähenkilö on niin rakastunut henkilöön joka tuntuu tavoittamattomalta, ja moni niin "mysteerinen" hahmo oli niin arvattavissa, että ei oikein ... (lue lisää)

Epätoivon kaupunki LongWalk kirjoitti kirja-arvion (20.06.2017)
Epätoivon kaupunki - Stephen King

Ihan hyvä Kingin teos, todellakin lukemisen arvoinen, vaikka ei minulle itselleni siitä parhaasta päästä Kingiä. King hallitsee hyvin suljetussa tilassa tai alueella tapahtuvan tarinan luonnin.

Maailman lahjakkain tyttö Uniil_book kirjoitti kirja-arvion (18.06.2017)
Maailman lahjakkain tyttö - Mike Carey
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Muotimatkaaja Titanicin kannella people kirjoitti kirja-arvion (16.06.2017)
Muotimatkaaja Titanicin kannella - Bianca Turetsky
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Peto (Mustan tikarin veljeskunta, #14) Emelie kirjoitti kirja-arvion (12.06.2017)
Peto - J. R. Ward

Tämä tarina ei jaksanut kiinnostaa pääparista huolimatta. Kokonaisuutena melkoisen mitäänsanomaton, suorastaan tylsä. Sivuhahmot ja näiden juonirakenteet olivat kiinnostavampia juttuja tässä teoksessa. Olen jo pitkään kaivannut sitä, että päästäisiin takaisin pääjuonen reunaan kiinni ihan tosissaan, mutta se vaan hautaantuu yhä enemmän ja enemmän mitä pidemmälle sarjassa päästään.

Langennut Xira kirjoitti kirja-arvion (11.06.2017)
Langennut - Lauren Kate
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Yön kirous (Manalan valtiaat, #1) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (11.06.2017)
Yön kirous - Gena Showalter

Sain viimein käsiini Yön kirouksen ja aloitin lukemisen innoissani. Odotukset tätä kirjaa kohti olivat suuret. Alku oli hyvä, mutta tuntui, että nyt kaikki tapahtuu liian nopeasti. Tapahtumia oli hyvin ja hahmot olivat persoonallisia, vaikka kaikkiin ei vielä päässty syvemmin. Minusta Ashleyn ja Maddoxin ei pitäisi olla alussa niin luottavaisia toisiaan kohtaan, sillä loppu on arvattavissa parin ensimmäisen aukeaman jälkeen. Liian nopeat tunneketjut kuuluvat kyllä Harlequinin ... (lue lisää)

Ainoa (Valinta-sarja, #3) Sekai-chan kirjoitti kirja-arvion (07.06.2017)
Ainoa - Kiera Cass
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Caraval rudi92 kirjoitti kirja-arvion (06.06.2017)
Caraval - Stephanie Garber
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Anteeksi, oikea numero: Painajaisia ja unikuvia 2 (Painajaisia ja unikuvia, #2) Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (05.06.2017)
Anteeksi, oikea numero: Painajaisia ja unikuvia 2 - Stephen King

Pitkälti olen pakotettu toistamaan itseäni, mitä tulee tämän Painajaisia ja unikuvia-kokonaisuuden toiseen osaan.  Tarkoitan siis niitä sanoja, joita kirjoitin ensimmäisen osan arviooni. Tämän toisen puoliskon tarinat noudattavat hyvin paljon sitä samaa "tyypillistä Kingimäisyyttä", mitä tulee ensimmäiseenkin puoliskoon, niin tyyliltään kuin tasoltaankin. Silti, kuten näissä novellikokoelma-arvioissani olen tykännyt tehdä, niin tälläkin kertaa nostan jotain erikseen ... (lue lisää)

Yksinäinen sormi: Painajaisia ja unikuvia 1 (Painajaisia ja unikuvia, #1) Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Yksinäinen sormi: Painajaisia ja unikuvia 1 - Stephen King

Painajaisia ja unikuvia-kokonaisuuden ensimmäinen osa on Kingille hyvin tyypillistä, tasaisen vahvaa novellijälkeä, kuitenkaan mitään erityisiä kohokohtia, mutta toisaalta taas myöskään varsinaisia floppeja sisältämättä. Jos kuitenkin pakko olisi hieman eritellä tarinoita ja nostaa esille joitain, jäi itselleni paras maku "Siellä on muuten helvetin hyvä bändi"-, sekä toisaalta "Dolanin Cadillac"-novelleista. Vaikea näitä on, tai toisaalta turhakin ruveta sen enempää järjestelemään, jälleen yksi perusvarmaa kauraa oleva nippu novelleja, Kingille hyvin tavanomaisella tyylillä.

Punainen kuningatar (Hopea, #1) Sekai-chan kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Punainen kuningatar - Victoria Aveyard

Olin kuullut paljon hyvää tästä kirjasta ennen kuin aloin itse lukemaan sitä. Nopeasti etsittyäni tietoa kirjasta, huomasin että kirjasta pitäisi löytyä kaikki ne elementit joita lempikirjoissani on: fantasiamaailma, mielenkiintoisia voimia ja jopa romanttisia teemoja. Näin ollen aloin hyvillä mielin lukemaan kirjaa.

Alku alkoi tahmeasti, mutta en odottanutkaan että juoni lähtisi heti alusta liikkeelle. Kuitenkin luettuani kirjaa jonkin aikaa, aloin kokemaan lukemisen ... (lue lisää)

Valinta (Valinta-sarja, #1) Sekai-chan kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Valinta - Kiera Cass
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Thorin vasara (Magnus Chase, #2) Sh kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Thorin vasara - Rick Riordan
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Salattu (Yön talo, #10) Luinwen kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Salattu - P. C. Cast, Kristin Cast

Alkupuoleltaan hieman laahaava, mutta loppua kohden melkein jännäksi yltyvä kirja vie mukavasti sarjan juonta eteenpäin.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/06/p-c-cast-kristin-cast-salattu.html

Salattu (Yön talo, #10) Luinwen kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Salattu - P. C. Cast, Kristin Cast

Paranormaali (Paranormaali, #1) Sh kirjoitti kirja-arvion (04.06.2017)
Paranormaali - Kiersten White
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Punainen kuningatar (Hopea, #1) Anqi kirjoitti kirja-arvion (03.06.2017)
Punainen kuningatar - Victoria Aveyard

Ihan mukava lukukokemus. Alussa kirjaan oli jotenkin vaikea päästä mukaan ja tuntui ettei mitään oikeastaan tapahdu, mutta loppua kohti tarina alkoi viemään mukanaan. Kirjasta tuli mieleen muutama muu kirja, kuten esim. Nälkäpeli, Outolintu ja jopa Kiera Cass:in Valinta-sarja, mutta tässä kirjassa oli mukana fantasiaa, toisinkuin edellä mainituissa. Ei mikään maata mullistava kirja, vaan aikalailla samaa sarjaa muiden dystopia- tyylisten kirjojen kanssa.

Hän sanoi nimekseen Aleia (Kaksosauringot, #1) Sh kirjoitti kirja-arvion (03.06.2017)
Hän sanoi nimekseen Aleia - Erika Vik

Kirja oli mielenkiintoinen omintakeisen fantasiansa vuoksi.

Teksti oli helppolukuista, mutta omasta mielestäni välillä hieman pitkäveteistä.

Oli kyllä loppujen lopuksi lukemisen arvoinen.

Tiimalasi (Everlife, #1) Q_Black kirjoitti kirja-arvion (30.05.2017)
Tiimalasi - Gena Showalter

Piti nyt äkkiä lukaista tämä pois alta kun tässä oli niin lyhyt laina-aika. Ai että kaipaan Manalan valtioita ja vähän ehkä harmittaa, että niitä ei sitten suomenneta loppuun, mutta muuta kirjailijan tuotosta kylläkin.

Noh, kuitenkin... aika erikoinen tarina ettenkö sanoisi. Hetken aikaa joutui aina miettimään, että mistähän on kyse koska en meinannut sisäistää tätä Ikimaailman sun muun juttua täysin. ... (lue lisää)

Haltiaelämää SiriusChristus kirjoitti kirja-arvion (29.05.2017)
Haltiaelämää - Muriel Barbery

Ihastuin Siilin eleganssiin noin vuosi sitten ja törmäsin tällä sivustolla sattumalta Haltiaelämää opukseen ja kiinnostuin, koska Muriel oli kirjoittanut fantasiaa.
En löytänyt selkeää juonta kirjasta ja ajankulu kirjassa tuntui, että tapahtumat olisi tapahtuneet viikon sisään, mutta oli kulunut parisen vuotta kirjaan loppuun päästessä. Jotenkin Muriel onnistui turhilla selityksillä, muisteloilla ja muulla hukuttamaan itse juonen ja saamaan siitä sekavan ja ... (lue lisää)

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 314

Paikalla 0 jäsentä ja 64 vierailijaa: