Kirjaudu Rekisteröidy
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Muista minut
Luo tunnus
(*) kentät ovat pakollisia.
Nimimerkki *
Käyttäjätunnus *
Salasana *
Vahvista salasana *
Email *
Vahvista email *

Uusimmat kirja-arviot

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 309

Huutavat haamut (The Nightmare Room, #7) Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (22.02.2017)
Huutavat haamut - R. L. Stine
Melko keskinkertainen. Juonen perusidea on varsin mielenkiintoinen, tosin ehkä siitä olisi saattanut saada paremmankin tarinan aikaan.. Toisaalta oman kestonsa verran se kyllä jaksaa jokseenkin kantaa. Tämä nyt on hieman vaikea arvostella omassa sarjassaan, kun periaatteessa kirjalla on hetkensä, mutta toisaalta se ei silti tunnu mitenkään erityisen kummoiselta.. Kertalukemisena menee varsin kivuttomasti.
Täydenkuun Halloween (The Nightmare Room, #10) Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (22.02.2017)
Täydenkuun Halloween - R. L. Stine

Halloween tarinan keskeisenä elementtinä on luonnollisesti mitä kutkuttavin. Siitä saisi varmasti aikaiseksi yhden jos toisenkin mainion kauhutarinan myös nuorille - tämä ei valitettavasti kuulu niihin. En tiedä mitä kirjalta odotin, mutta tämä oli melkoista jahkailua oikeastaan yhden kysymyksen ympärillä. Lopun pienoinen lopputwistin poikanen pelastaa vähäsen. Saattaisi edellä mainitusta päätellä, että pidän kirjaa aivan surkeana.. ei nyt sentään, mutta paljon paljon mielenkiintoisemmankin näistä aineksista olisi Stine varmaankin saanut nuorisolle aikaan.

Vartijat hoi! (Kiekkomaailma, #8) Emelie kirjoitti kirja-arvion (20.02.2017)
Vartijat hoi! - Terry Pratchett

Jälleen kerran täyden 5 tähden kirja Pratchettilta. Tästä tarinasta jäi hyvä mieli eikä mitään valittamista. Minä, joka keksin melkein mistä tahansa ainakin yhden negatiivisen asian, en löytänyt tästä yhtäkään. Alkuasetelma oli lupaava, parimetrinen Porkkana lähtee ihmisten joukkoon kasvettuan sitä ennen aikuisuuteen kääpiöiden parissa, ja samaan aikaan Ankh-Morporkissa salaseura suunnittelee vallankaappausta. Salaseura ja sen rakenne oli kuin Monty Pythonista, näin ... (lue lisää)

Uinuvat jättiläiset (Themis-kansiot, #1) Eija kirjoitti kirja-arvion (19.02.2017)
Uinuvat jättiläiset - Sylvain Neuvel

Kirjan juju on formaatissa. Se on haastattelujen, päiväkirja merkintöjen, uutisartikkelien ja raporttien muotoon kerrottu tarina muinaisen maapallon ulkopuolista perua olevan artefaktin löytymisestä ja hyödyntämisestä valtapolitiikassa. Haastattelijana toimii nimetön henkilö, kylmän laskelmoiva hallituksen salaisen palvelun agentti. Ilman haastattelu muotoista kerrontaa, tarina saattaisi jäädä valjuksi ja hukkua muiden poliittisten trillereiden jalkoihin. Formaatti mahdollistaa ... (lue lisää)

Punainen kuningatar (Hopea, #1) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (18.02.2017)
Punainen kuningatar - Victoria Aveyard
Punainen kuningatar yllätti minut suuresti! Hopeiset ja punaiset ovat toistensa ääripäät ja oli mielenkiintoista oppia kummistakin enemmän. Kirjan juoni oli ihana, eikä käynyt kuten usein muita kirjoja lukiesssa, eli en arvannut loppua! Käännekohtia oli valtavasti ja löysin hurjasi kohtia joita en olisi osannut ennustaa. Mare onnistui olemaan jotain paljon enemmän, kuin päähenkilö. Huomasin punastuvani ja suuttuvani hänen mukanaa, kuin olisin osa häntä. Tämä oli minulle ... (lue lisää)
Se Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (18.02.2017)
Se - Stephen King
Sanoinkuvaamattoman julma pahuus, joka ruumiillistuu juuri Siksi, jona sinä uskot Sen näkeväsi.. Sinä ja sinun alitajuntasi.. lapsuuden suurin pelkosi. Jos Se tahtoo, Se voi näyttäytyä naarashämähäkkinä, tai kuten Sillä useimmiten on ollut tapana, klovnina, pellenä.. Pennywise... Bob Gray... SE. Yliluonnollinen, sadistisen paha olento. Ehkäpä Stephen Kingin koko tuotannon hirmuisin pahis, peto vailla vertaa. Kenempä mielestä viattomia lapsia kylmäverisesti ja raa'asti murhaava ... (lue lisää)
(+1 tykkäystä)
Ensiaskeleet (Tähdentekijä, #1) Q_Black kirjoitti kirja-arvion (15.02.2017)
Ensiaskeleet - Jorma Aalto
Sain tämän arvosteltavaksi jo viime vuoden puolella, mutta kiireet johtivat siihen, että pääsin tarttumaan tähän teokseen harmillisesti vasta hiljattain. En oikein tiennyt mitä odottaa, jotain taikaa ehkä. Kirjassa on kuvattuna tarinaa muutaman eri henkilön näkökulmasta, joka tuo siihen ehkä uutta mielenkiintoa ja jännittävyyttä, koska jokaisella on se oma taakka kannettavanaan. Kuvailua on paljon, välillä ehkä sitä on liiankin paljon, ainakin tällaiselle hätähousulle kuin ... (lue lisää)
Basiliskin laulu Murtunut Varjo kirjoitti kirja-arvion (11.02.2017)
Basiliskin laulu - Patricia A. McKillip
Todella kaunista tekstiä, mutta tällainen lyyrinen tarina ei vain ole minun mieleeni. En yksinkertaisesti pysynyt kunnolla mukana tarinassa. Lisäksi jotkut henkilöhahmot olisivat saaneet olla syvempiä, vaikkakin päähenkilön "litteyden" voi ehkä perustella hänen "menneisyyden muistojen puutteellaan" taiteellisena tehokeinona. Luin siis suomenkielisen version, jossa nousi myös ongelmaksi, että kohdatessa uuden henkilöhahmon, ei tämän sukupuolta useinkaan kerrottu, mikä aiheuttaa epävarmuutta henkiöiden ja ilmiöiden kuvitteluun ja ymmärtämiseen.
Velhous verissä (Kiekkomaailma, #5) Emelie kirjoitti kirja-arvion (10.02.2017)
Velhous verissä - Terry Pratchett

Ihan luettava Rincewind-tarina, kevyt ja paikoitellen huvittavakin. Tässä oli taas ehkä hiukan liiaksi koheltamista minun makuuni... Alankin kääntymään useimmin kuulemani mielipiteen suuntaan Rincewindistä. Tarinana tämä oli hyvä ja pidin ideasta, mutta kokonaisuutena ei kolahtanut. Tämä oli hyvin samanhenkinen kuin Valon tanssi, jopa liikaa. Tässä oli pahasti toiston makua, joka toki saattaa olla tarkoituksellistakin, mutta en silti ollut vaikuttunut.

Indiana Jones ja viimeinen ristiretki (Indiana Jones, #3) Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (07.02.2017)
Indiana Jones ja viimeinen ristiretki - Rob MacGregor
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Indiana Jones ja tuomion temppeli (Indiana Jones, #2) Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (07.02.2017)
Indiana Jones ja tuomion temppeli - Lukemistolehdet ja taskukirjat , Suzanne Weyn

Ihan ookoo elokuvan selostus, muutamalla Indyn ajatuksilla maustettuna. tuli ainakin kerran luettua, mutta kirjan löytyminen oli erittäin vaikeaa, sillä sitä oli vain yhdessä Suomen kirjastossa.

Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (07.02.2017)
Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit - Jane Austen, Seth Grahame-Smith

Tarina tempaisi mukaansa, että meni vain pari päivää kun luin tämän. En ole koskaan ollut kiinnostunut ylpeydestä ja ennakkoluulosta (nähnyt osan televisioelokuvasta), mutta tämä on mielestäni mielenkiintoisempi tulkinta, kuin alkuperäinen.

Suden tie Eija kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Suden tie - Beth Lewis

Tarinaansa kertoo erämaassa, metsän keskellä kasvanut 17-vuotias nuori nainen, Elka. Alussa puhekielen omainen kerronta tyyli vaati totuttelua ja sen lukeminen tuntui takkuiselta, mutta tottumisen jälkeen tyyli tuntui juuri sellaiselta mitä sen pitääkin olla tähän tarinaan. Kerronta on rempseää ja hyvin eläväistä sisältäen hauskoja kielikuvia.

Eletään tulevaisuuden maailmassa. Tapahtumaympäristö tuo mieleen villin lännen, missä rauhantuomari valvoo järjestystä ... (lue lisää)

Sithin kosto Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Sithin kosto - Matthew Woodring Stover
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Kloonien hyökkäys Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Kloonien hyökkäys - R. A. Salvatore
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Pimeä uhka Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Pimeä uhka - Terry Brooks

Tämä on Kloonien hyökkäyksen ohella jo useamman kerran lukemani kirja. Kirjassa on useita Anakinin kokemia asioita, mitä elokuvassa ei ollut, joten siitä plussaa. Jotenkin olen aina pitänyt tästä uudemman trilogian tapahtumista enemmän, kuin alkuperäisestä.

Tähtien sota -trilogia Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Tähtien sota -trilogia - Alan Dean Foster, Donald F. Glut, George Lucas, James Kahn

Kirja kertoi elokuvien tarinan hyvin. Se vastasi joihinkin kysymyksiin, mitä en elokuvista ymmärtänyt. Pidän yleensä siitä tavasta, että kirja luetaan ensin ja sen perään katsotaan mahdollinen elokuva, mutta tämä perustuu elokuvaan, joten väliäkö sillä.

Maailmojen sota Truuners95 kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Maailmojen sota - H. G. Wells

Tämä oli hyvä tarina ottaen huomioon ajan jolloin se kirjoitettiin. Pidin kertojan tieteelisestä näkökannasta tapahtumiin. Harmitti vaan se että tiesin lopputuloksen etukäteen.

Cujo Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (06.02.2017)
Cujo - Stephen King
Paikoitellen varsin ahdistavaa luettavaa näin koiranomistajan ja muutenkin eläinrakkaan ihmisen näkökulmasta, koiraparan pään sisäistä maailmaa ja sairaudesta johtuvaa pahaa oloa kuvaavat kohdat ovat kovin koruttomia. Niin on myös itse juoni sinänsä. Veri lentää eikä kukaan, joka erehtyy väärään aikaan paikalle, säästy Cujon hampailta. Kirjana sinänsä ei mitään bestseller-luokan tasoa, Kingin vangitsevimpien teosten tunnelmasta jäädään kauas, mutta omanlaisenaan tarinana ihan toimiva ja ajaa asiansa.
Teemestarin kirja rahanpesukarhu kirjoitti kirja-arvion (05.02.2017)
Teemestarin kirja - Emmi Itäranta

Koskettava, mahtava ja paljon ajatuksia herättävä. Tämä nousi yhdeksi suosikkikirjakseni. Vaikka alku onkin hitaanpuoleinen niin suosittelen jatkamaan lukemista, sillä ainakin minut tämä kirja yllätti täysin. Kirja sai pohtimaan paljon sitä miltä tulevaisuus näyttää ilmastonmuutoksen jälkeen ja mitä sen ajan ihmiset tulevat ajattelemaan meistä. Sen takia minulle onkin jäänyt mieleen kohta, jossa Noria seisoo kaatopaikan vierellä ja ajattelee "Ei heitä kannata ajatella. Eivät hekään ajatelleet meitä".

Olen varma, että tämän kirjan tulen lukemaan vielä uudestaankin.

Yksin Marsissa rahanpesukarhu kirjoitti kirja-arvion (05.02.2017)
Yksin Marsissa - Andy Weir

Mahtava kirja! Paljon tiedehöpinää, mutta ei mielestäni ollenkaan tylsä. Plussaa myös siitä, että kirja sai nauramaan useampaankin kertaan :)

Lankhmarin varkaat (Lankhmar, #1) Eija kirjoitti kirja-arvion (04.02.2017)
Lankhmarin varkaat - Fritz Leiber

Luin Fafhrdin ja Harmaan Hiirestäjän ensimmäiset seikkailut suurin piirtein silloin, kun kokoelma saatiin suomeksi. Olin siinä toivossa, että jatkoa olisi luvassa suomeksi, mutta valitettavasti niin ei käynyt. Nyt otin uudelleen luvun tarkoituksena jatkaa siitä seikkailujen lukemista alkukielellä ainakin seuraavan kirjan verran.

Kokoelma tarinat ovat kronologisessa järjestyksessä, mutta eivät kirjoitusjärjestyksessä. Ensimmäinen Fafhrd and Grey Mouser ... (lue lisää)

Kuolema ovella (Eve Dallas, #7) Keskiyön kyyhkynen kirjoitti kirja-arvion (04.02.2017)
Kuolema ovella - J. D. Robb
Tartuin Kuoleman ovella kirjaan taas jännkttynein mielin. Aihetta ei osaa arvata ennen ensimmäistä murhaa. Juoni oli taas hyvä ja täynnä yllätyksiä! Even sekoilu joulun alla on kiinnostavaa, mutta hieman harmillista. Onneksi Roarke auttoi ja suhtautui vakavasti jouluun! Pieni miinus siitä, että tässäkin kirjassa puitiin Even menneisyyttä. Hänen isänsä vain iskee joka kerta... Nora Roberts toi esille ehkä joidenkin mielestä liian suoran ja irvokkaan tavan murhalle ja sen ... (lue lisää)
Kosketus Cliffer666 kirjoitti kirja-arvion (22.02.2017)
Kosketus - Stephen King

Tämä on tyyliltään oikeastaan hieman yliluonnollisilla sekä poliittisilla aineksilla ladattu trilleri. Ei, politiikkaa vieroksuvien tai vihaavien ei kannata missään nimessä sen takia tätä sivuuttaa - tämä ei missään tapauksessa ole mikään kannanotto suuntaan tai toiseen. Mitään "sanomaa" ei ole, politiikka näkyy vain osittain puolueettomana tapahtumakenttänä, mutta pääpaino on ehdottomasti romaanin päähenkilössä, Johnnyssa, hänessä henkilönä. Mies, joka pienenä ... (lue lisää)

Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2) Luinwen kirjoitti kirja-arvion (01.02.2017)
Toisaalla - Salla Simukka

Riippuen siitä pitikö edellisestä osasta vai ei, toinen osa on joko turha tai kiinnostava lukukokemus.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.fi/2017/02/kirja-arvostelu-salla-simukka-toisaalla.html

Sivu: 1 2 3 4 5 6 ... 309

Paikalla 2 jäsentä ja 29 vierailijaa: