Wuxia

Avainsanat > Wuxia

Wuxia on kiinalaisessa kirjallisuudessa ja elokuvassa esiintyvä tyylilaji. Se sisältää historiallisia sankaritarinoita, joissa itämaiset taistelulajit ovat keskeisessä osassa. Alku wu viittaa taistelulajeihin ja loppu xia merkitsee henkisiä arvoja.

Wuxia tarkoittaa kiinalaisia sotasankaritarinoita. Wuxia-tarinoiden sankari seikkailee fantasiamaisessa muinaisessa Kiinassa. Sankarilla on yleensä yli-inhimillisiä ja jopa yliluonnollisia taitoja ja kykyjä, kuten loistavat lähitaistelutaidot, uskomaton ketteryys ja kyky uhmata painovoimaa. Sankari joutuu useasti selvittämään rikoksia ja vääryyksiä. Yleensä sankari itse on kokenut lapsuudessaan traagisia tapahtumia, esimerkiksi menettänyt perheensä.

Yhteensä 4 teosta kirjatietokannassa.
Uutuuskirjat
Luetuimmat kirjat
Soturin oppivuodet (Kotkasoturien taru, #1)
Kiinnostavimmat kirjat tällä hetkellä
Etelä ja pohjoinen (Kotkasoturien taru, #4)Yue Fein perintö (Kotkasoturien taru, #3)Yhdeksän yinin totuus (Kotkasoturien taru, #2)Soturin oppivuodet (Kotkasoturien taru, #1)
Tulevia kirjoja
Etelä ja pohjoinen (Kotkasoturien taru, #4)
Julkaistu vuosittain
20211 kpl25 %